پیروزی پرگل بارسلونا ورئال/ گلزنی مسی و رونالدو

۱۸م دیماه ،

به گزارش ایسنا،یکشنبه با برگزاری چهار مسابقه هفته‌ هجدهم لالیگا پیگیری شد. بارسا، رئال مادرید و سلتاویگو پیروز دیدارهای یکشنبه بودند. رقابت میان مایورکا و آتلتیکو مادرید هم برنده‌ای نداشت.

بارسلونا، پیشتاز بدون شکست لیگا یکشنبه شب در نوکمپ ورزشگاه خانگی خود پذیرای تیم همشهری اسپانیول بود و در پایان میهمانش را با نتیجه‌ چهار بر صفر شکست داد.

ژاوی هرناندس زننده اولین گل آبی – اناری‌ها در سال ۲۰۲۲ بود. پس از گل دقیقه دهم فرمانده خط میانی کاتالان‌ها، پدرو دو بار در دقیقه‌های ۱۵ و ۲۷ و لیونل مسی (در دقیقه ۲۹ از روی نقطه پنالتی) برای بارسا گلزنی کردند. به این ترتیب بارسا سال تازه را با پیروزی و لیونل مسی با گلزنی آغاز کردند. مسی با این گل شمار گل‌های زده‌اش در فصل جاری لیگا را به عدد ۲۷ رساند. مهاجم آرژانتینی بارسا سال ۲۰۱۲ موفق شده بود، ۹۱ بار برای باشگاهش و همچنین آلبی‌سلسته گلزنی کند. آیا او می‌تواند همانند سال قبل به رکوردی تازه در گلزنی برسد؟

بهترین بازیکن بارسا در شهرآورد بارسلونا، پدرو رودریگس بود. این بازیکن اسپانیایی در بازی یکشنبه شب موفق شد، چهار بار دروازه‌ اسپانیول را باز کند ولی تنها نیمی از گل‌های زده او به نامش منظور شد. یک بار فابرگاس و بار دیگر خود او در موقعیت آفساید بودند و همین سبب شد تا داور تنها نیمی از گل‌های پدرو را صحیح اعلام کند.

حادثه مهم این مسابقه بازگشت تیتو ویلانووا، سرمربی بارسا به نیمکت این تیم بود. او دو هفته‌ پس از انجام عمل جراحی‌اش دوباره به نیمکت بازگشت. ویلانووای ۴۴ ساله در حالی در ورزشگاه نوکمپ حاضر شد که به نقل از پزشکان باید یک دوره شش هفته‌ای پرتو و شیمی‌درمانی را بگذراند.

ساعاتی پیش از این که بارسا هفدهمین پیروزی خود را در هجدهمین رقابتش در فصل جاری لیگا به ثبت برساند، رئال‌مادرید در خانه خود، سانتیاگو برنابئو به دیدار رئال‌سوسیداد رفت و در پایان میهمانش را با شکست چهار بر سه بدرقه کرد.

کریم بنزما، مهاجم فرانسوی کهکشانی‌ها به هواداران حاضر در ورزشگاه برنابئو اجازه نداد تا برای تماشای گل بیش از دو دقیقه انتظار بکشند. مرد سال فوتبال فرانسه درست در دومین دقیقه بازی دروازه‌ سوسیداد را باز کرد. در ادامه سامی خدیرا، بازیکن آلمانی خط میانی قوهای سپید در دقیقه ۳۵ برتری دوباره میزبان را رقم زد. پیش از او پریتو با گل دقیقه ۹ خود از روی نقطه پنالتی بازی را به تساوی کشانده بود. این بازیکن در دقیقه ۴۰ هم دروازه‌ ایکر کاسیاس را باز کرد و برای دومین بار بازی را به تعادل برگرداند.

در نیمه دوم کریستیانو رونالدو در دو دقیقه دو بار برای تیمش گلزنی کرد. گل‌های دقیقه ۶۸ و ۷۰ این مهاجم پرتغالی سبب شد تا رئال از حاشیه امنیت خوبی برخوردار شود. گل دقیقه ۷۶ پریتو تنها سبب شد تا ۱۴ دقیقه پایانی بازی پر هیجان دنبال شود. در پایان پیروزی شاگردان ژوزه مورینیو به ثبت رسید. به این ترتیب رئال که بیش از ۷۰ دقیقه را ۱۰ نفره بازی کرده بود، توانست برای دقایقی خود را به ۱۳ امتیازی بارسا برساند.

آقای خاص در این مسابقه هم بهترین دروازه‌بان جهان را در حضور تماشاگران هوادار رئال مادرید روی نیمکت نشاند و بار دیگر آنتونیو آدان را داخل دروازه‌ قرار داد. هر چند نیمکت‌نشینی کاسیاس تنها شش دقیقه طول کشید، اخراج آدان سبب شد تا مورینیو چاره‌ای جز به میدان فرستادن کاسیاس نداشته باشد. کایخون بازیکنی بود که پس از اخراج آدان از زمین بازی خارج رفت و جای خود را به کاسیاس داد. به نظر می‌رسد جنگ قدرت در رئال مادرید در سال ۲۰۲۲ نیز ادامه داشته باشد. مورینیو در حالی سنگربان محبوب مادریدی‌ها را در ابتدای این مسابقه نیمکت‌نشین کرده بود که کاسیاس پس از رفتن رائول گونسالس و همچنین گوتی، قدرتمندترین و همزمان نزدیک‌ترین بازیکن به سران باشگاه شمرده می‌شود. آقای خاص این بار در برنابئو، کاسیاس را روی نیمکت نشاند تا نمایش قدرتی دوباره داشته باشد. او سال قبل در بازی برابر مالاگا برای اولین بار دست به این کار زده بود.

بازی در برنابئو، اخراجی دیگری هم داشت. دانیل استرادا در دقیقه ۷۹ بازی کارت زرد دوم خود را از داور دریافت کرد تا به این ترتیب دو تیم بازی را با ۱۰ بازیکن به پایان ببرند.

در دیگر رقابت‌های یکشنبه سلتاویگو سه بر یک وایادولید را شکست داد. دو گل دقیقه‌های ۹ و ۳۱ “آسپاس” و تک گل دقیقه ۵۲ “لوپس” سبب شدند تا میزبان به هر سه امتیاز این مسابقه دست پیدا کند. تک گل دقیقه ۱۲ “بوئنو” هم از روی نقطه پنالتی تاثیری در سرنوشت بازی نداشت.

مایورکا و آتلتیکو مادرید هم با تساوی یک بر یک امتیازهای بازی را میان خود قسمت کردند. آتلتیکو مادرید با این تساوی خود را از بارسا دورتر کرد. شاگردان دیگو سیمئونه، سرمربی آرژانتینی آتلتیکو مادرید قدر گل دقیقه ۷۲ گارسیا را ندانستند و سه دقیقه مانده به پایان بازی با دریافت گل تساوی سبب شدند، از سه امتیاز مسابقه تنها یک امتیاز عایدشان شود.

این هفته‌ از رقابت‌ها امشب (دوشنبه شب) با یک مسابقه به پایان می‌رسد که در آن وایکانو در ورزشگاه خانگی خود به دیدار ختافه می‌رود.

در جدول بارسا با ۵۲ امتیاز اختلافی ۱۱ امتیازی با آتلتیکو مادرید تیم دوم جدول دارد. رئال مادرید هم با ۳۶ امتیاز در مکان سوم ایستاده است.


IRIBNews RSS TopNews
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.