«پیروز ارجمند» به عنوان مدیر جدید مرکز موسیقی حوزه هنری منصوب شد

موسیقی ایرانیان – سودا مولائی: محسن مومنی شریف ریاست حوزه هنری صبح امروز با صدور حکمی، پیروز ارجمند را به سمت مدیر مرکز موسیقی این نهاد منصوب کرد.

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان به نقل از حوزه هنری، محسن مومنی شریف ریاست حوزه هنری صبح امروز با صدور حکمی، پیروز ارجمند را به سمت مدیر مرکز موسیقی این نهاد منصوب کرد.

ریاست حوزه هنری در حکم خود خطاب به پیروز ارجمند چنین آورده است: «بنا به پیشنهاد معاون محترم هنری و نظر به شایستگی‌ها و سال‌ها تجربه با ارزشی که دارید، جناب عالی را که از چهره‌های خوشنام و متعهد هنر موسیقی کشور هستید، به عنوان مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری برمی‌گزینم.

مرکز موسیقی حوزه هنری اعتبار خود را از انقلاب اسلامی و پایبندی به هنری می‌گیرد که بنا به فرمایش حضرت امام راحل، بیان کننده دردها و ترسیم کننده آرمان‌های مردم مسلمان و انقلابی ایران بوده است. موسیقی انقلاب اسلامی، نقطه تلاقی محتوای عمیق و حکیمانه و بیدارکننده با نوای داوودی و اعجاز آمیز و غفلت زداست که عزم حرکت و رشد و تعالی را در مخاطبان خویش فراهم می‌آورد. انتظار می‌رود با توجه ویژه به ظرفیت‌های موسیقی ایرانی و در چارچوب فقه پیشرو شیعه، و نیز ابتنای برنامه‌ها بر آرای صاحب نظران برجسته موسیقی کشور، راه‌گشای مسیری نو در موسیقی ارجمند ایرانی باشید.

توجه به موسیقی نواحی، بهره گیری از هنرمندان مناطق مختلف کشور، اعتنای ویژه به موسیقی کرال و سازماندهی گروه‌های سرود در استان‌ها از اهم برنامه‌هایی است که اجرای موفق آنها را از جناب عالی توقع دارم. فرصت مناسبی است که از زحمات بی‌دریغ و مؤثر و به یادماندنی هنرمند برجسته موسیقی، برادر عزیزم جناب آقای «رضا مهدوی» که بخش مهمی از عمر خود را صرف اداره مرکز موسیقی حوزه هنری کردند و منشاء خدمات و اثرات درخشانی بودند، تقدیرو تشکر کنم.

ان‌شاءالله در مسوولیت خطیری که برعهده گرفته‌اید، با اتکا به پروردگار متعال، موفق و منصور و در پیشگاه شهیدان انقلاب اسلامی و امام شهیدان، رو سفید باشید و باشیم.»

پیروز ارجمند متولد سال ۱۳۴۹ شهرستان رابر استان کرمان، دارای مدرک دکترای اتنوموزیکولوژی از دانشگاه مالایای مالزی است و از سال ۱۳۷۵ تاکنون مشغول تدریس در دانشگاهها و مراکز مختلف آموزشی تهران و شهرستانها بوده و فعالیتهای پژوهشی زیادی هم در زمینه موسیقی انجام داده است و چندین آلبوم موسیقی و کتاب در زمینه موسیقی منتشر کرده است. علاوه بر سوابق اجرایی در عرصه های مختلف، عضو شورای واژه گزینی موسیقی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی است.

وی در زمینه ی آهنگسازی و ساخت موسیقی متن، ساخت بیش از ۱۵۰ موسیقی نمایش، سریال و فیلم سینمایی از جمله سفر به چزابه، نجات یافتگان، پسر مریم، خواب سفید، سفر سرخ و… سریالهایی همچون کاشانه، شب آفتابی، خط قرمز، تب سرد، زیرزمین، دارا و ندار و… را در کارنامه هنری خود دارد و تا کنون جوایز متعددی را در جشنواره های مختلف داخلی و بین المللی کسب کرده است.

منبع: موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


موسیقی ایرانیان

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.