پیروی کشورهای اروپایی از سیاست‌های آمریکا اشتباه است

۰۸م آذر ،

بروجردی در دیدار خداحافظی سفیر ایتالیا در تهران:

سفیر ایتالیا در تهران در پایان ماموریت خود در تهران ظهر امروز چهارشنبه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علا‌ءالدین بروجردی در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات سفیر ایتالیا در مدت ماموریت خود در تهران جهت گسترش مناسبات دوستانه فیمابین گفت: روابط بازرگانی و اقتصادی دو کشور در اروپا پیوسته در بالاترین سطح قرار داشته است.

وی با اشاره به پیشینه مناسبات دوستانه فیمابین گفت: پیوند دیرینه فرهنگی تمدنی دو ملت بستر مناسبی برای همکاری‌های بیشتر فیمابین دو کشور ایجاد کرده است.

وی در همین زمینه با بیان سابقه مراودات خوب دو پارلمان، همکاری‌های پارلمانی را پشتوانه خوبی برای توسعه و گسترش روابط دو کشور دانست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه پیروی کشورهای اروپایی از سیاست‌های آمریکا را اشتباه دانست و افزود: کشورهای اروپایی باید براساس منافع خودشان تصمیم بگیرند و پیروی از سیاست‌های آمریکا به ضرر آنها خواهد بود.

وی در این دیدار با تاکید بر نقش موثر رفت و آمدهای پارلمانی فیمابین ایران و کشورهای اروپایی گفت: گفت‌وگو و مذاکره تنها راه رفع سوءتفاهمات متقابل می‌باشد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران سوریه، مناسب‌ترین راه برای حل این معضل را گفت‌وگو و تفاهم میان همه جریان‌ها و گروه‌های مخالف سوری دانست.

وی اتخاذ پاره‌ای از سیاست‌های تندروانه از سوی بعضی کشورهای اروپایی را سبب تشدید بحران در منطقه دانست.

سفیر ایتالیا در تهران نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران در سال‌های اخیر گفت: هنوز دو کشور از فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌های دوستانه خود برخوردارند که باید با مساعی مشترک از آنها بهره برد.

وی با اشاره به تحریم‌های ضدایرانی گفت: ایتالیا بزرگترین ضررکننده از این بابت بوده است.

سفیر ایتالیا در تهران در پایان ابراز امیدواری کرد: همکاری‌های مجالس دو کشور بتواند در شناسایی فرصت‌های همکاری و مراوده دوستانه دو ملت تاثیر مثبتی برجای بگذارد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.