پیری زودرس با استرس

تحقیقات نشان می دهد استرس سلول های مغز را کوچک کرده و منجر به پیری زودرس سیستم ایمنی می شود.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ استرس، خطر حملات قلبی را بالا می‌برد و باعث بروز فرسودگی زودرس در دستگاه ایمنی بدن می‌شود.

زمانی که شما استرس را تجربه می کنید بدن شما برای مقابله با این وضعیت شروع به برنامه ریزی می کند و این باعث مصرف زیاد انرژی می شود . در چنین شرایطی هورمون آدرنالین از غده آدرنال آزاد می شود و بدن دستور می دهد که قند ذخیره شده در کبد را به صورت گلوکز در خون رها کند تا انرژی لازم و کافی را برای مبارزه با این وضعیت فراهم کند.

متاسفانه این قند آزاد شده بدلیل عدم استفاده صحیح به صورت چربی ذخیره میشود که نتیجه آن افزایش وزن است. برای رهایی از استرس هر روز نفس عمیق بکشید و به خود استراحت دهید. به خاطر داشته باشید که شما آدم هستید و نه یک ماشین. روزانه ۱۵ دقیقه در ظهر استراحت کنید برای تمدید انرژی.

 برای جلوگیری از استرس چه کنیم:

اولین قدم برای کاهش استرس، شناخت عوامل و علائم استرس است (از علائم بارز استرس، تپش قلب و عرق کردن است). یکی از راه‌های برطرف کردن موقت استرس، کشیدن نفس عمیق است که ما به آن، نفس کشیدن دیافراگماتیک می‌گوییم.

ورزش کنید و سعی داشته باشید که طی انجام تمرینات منظم ورزشی ، خود را رها کنید . نفس های عمیق ، آرام سازی عضلانی ، فریاد کشیدن در کوه و دشت و بی محابا دویدن ، بسیاری از بازداری های شما رفع خواهد کرد .

موقعیت هایی راکه در آن با مشکل اضطرابی کمی روبه رو بوده اید و یا اصلاً مشکل نداشته اید ، به خاطر آورید و ضمن مرور آنها خود را تشویق نمایید تا احساس موفقیت را در خود زنده و تقویت کنید .

اگر تنها ۵ دقیقه زمان برای استراحت دارید در این زمان تنها چشمان خود را ببندید تا تنش ها و استرس ها را دفع کنید.

نکته: به طور کلی داشتن آرامش روحی و دوری از استرس یکی از رموز مهم سلامتی و داشتن پوست شاداب و جلوگیری از پیری زودرس پوست است. /ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.