پیشبینی یک عضو سازمان نصر در خصوص کاهش سرعت اینترنت با حذف محدودیت حجمی

۰۱م اسفند ،

 

عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌یی کشور معتقد است رفع محدودیت حجمی برای مصرف‌کنندگان با عدم تغییر در تعرفه‌های قیمتی، ممکن است در ظاهر به نفع آنان باشد اما به صورت کلان این گونه نیست چرا که با رفع محدودیت حجمی سرعت پایین‌تر خواهد بود و در عمل بیش از سقف معینی قابل مصرف نیست.
 
مهرداد سیجانی در در گفت‌وگو با ایسنا از وجود محدودیتهای حجمی اینترنت به عنوان نکته مثبت در مصرف کاربران یاد کرد و ادامه داد: این محدودیت‌ها باید وجود داشته باشد چرا که اگر محدودیت‌ها حذف شود، مصرف کاربران بیش‌تر می‌شود و پهنای باند محدود جوابگوی مصرف نخواهد بود.
 
وی در این باره افزود: علاوه بر کاهش کیفیت اینترنت و دشواری برای کاربران، رفع محدودیت‌های حجمی با این شرایط از نظر اقتصادی و تجاری نیز به زیان شرکت‌های ارائه دهنده سرویس اینترنت خواهد بود.
 
این کارشناس فناوری همچنین معتقد است: در کنار هم قرار گرفتن اینترنت ملی و اینترنت بین‌المللی از نظر فنی امکان‌پذیر نیست.
 
به اعتقاد وی تعاملات بین‌المللی و انتقال اطلاعات در فضای جهانی با ip مربوط به شبکه ملی امکان‌پذیر نیست که این به سبب نیاز به تعامل هزمان سرویس‌های ملی و بین‌المللی است.
 
وی در پایان افزود: اینترنت ملی بیش‌تر برای سازمانهای دولتی و برای انجام عملیاتهایی نظیر ثبت نام، پرداخت‌ها و غیره کاربرد دارد.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.