پیشرفتهای نوین در درمان بیماری های ریوی بررسی میشود

اردیبهشت ۱۴۰۳

در کنگره بین الملی سل و بیماری های ریوی که با حضور متخصصین برجسته و صاحب نام داخل کشور و میهمانان خارجی به بررسی پیشرفت های نوین در زمینه بیماریهای ریوی پرداخته میشود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ باشگاه خبرنگاران؛  کنگره بین المللی بیماریهای ریوی، مراقبتهای ویژه وسل هر ۲ سال یکبار توسط مرکز آموزشی، پژوهشی، درمانی سل و بیماریهای ریوی(بیمارستان دکتر مسیح دانشوری) و با همکاری مستقیم انجمن ریه اروپا (ERS) و انجمن ریه آمریکا ( ATS )برگزار می شود. 

در این کنگره متخصصین برجسته و صاحب نام داخل کشور در زمینه بیماریهای ریوی، مراقبتهای

ویژه و بیماریهای عفونی مرتبط با ریه و همچنین میهمانان خارجی از کشورهای مختلف آسیائی، اروپائی و آمریکائی حضور می یابند و ضمن ارائه و معرفی پیشرفت های نوین در زمینه موضوعات کنگره، مشکلات و معضلات موجود در زمینه بیماریهای ریوی را مطرح نموده و پس از بحث و گفتگو در جلسات علمی راهکارهای مناسب جهت رفع مشکلات را ارائه می نمایند.

بر اساس این گزارش در طی چهار روز برپائی کنگره جلسات متعدد علمی در قالب سمپوزیوم، پانل، میزگرد، کارگاه های آموزشی تئوری و عملی، کنفرانس های ویدئویی و همچنین ارائه مقالات بصورت شفاهی و پوستر برگزار خواهد شد.

محورهای مهم مورد بحث این کنگره شامل بیماریهای ریوی ،مراقبت های ویژه عفونت های ریوی بخصوص سل ،پرستاری در بیماریهای ریوی ،جراحی های ریوی ،آلودگی هوا و بیماریهای شغلی مرتبط با ریه ،سرطان های ریوی ،پاتولوژی در بیماریهای ریوی ، فیزیوتراپی و بازتوانی ریوی ،بیماریهای گوش و حلق و بینی مرتبط با ریه، فارماکوتراپی در بیماریهای ریوی  واپیدمیولوژی بیماری

های ریوی است.

بنا بر این گزارش  این کنگره ۲۰ الی ۲۳ مهر در سالن امام خمینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار میشود . /ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.