پیشرفت های علمی ایران در جهان چشمگیر است

پروفسور ˈاستوان لازلوˈ روز دوشنبه در حاشیه چهارمین کنگره بین المللی نانو در دانشگاه کاشان و گفت و گوی اختصاصی با ایرنا گفت: حضور در این کنگره فرصتی مناسب بری دیدن کشور متمدن و تاریخ ساز ایران را فراهم کرد تا از نزدیک با دستاوردهای علمی این کشور اسلامی آشنا شوم.

وی افزود: همواره پیشرفت های علمی ایران را از طریق مقالات و از راه دور رصد می کردم؛ اما شگفتی من از این همه پیشرفت در حوزه پزشکی، دارویی و فناوری نانو با حضور در این کنگره بین المللی و در چنین سطح و مشاهده دستاوردهای باارزش حوزه علوم و فناوری نانو بیشتر شد.

وی تاکید کرد: ایران نه تنها در حوزه علوم و فناوری نانو در ردیف ۱۰ کشور برتر جهان است، بلکه پیشرفت های آن در سایر حوزه های علمی از جمله پزشکی و داروسازی نیز خیره کننده است.

این استاد دانشگاه تکنولوژی و اکونومی بوداپست با اشاره به تمدن و پیشرفت های همه جانبه قابل توجه در ایران، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران محمل خوبی برای گردآمدن اندیشمندان سایر کشورها و تبادل اطلاعات علمی است.

لازلو تاکید کرد: از حضور در کشور ایران بسیار خوشحالم؛ چرا که علاوه بر شرکت در یک کنگره ارزشمند علمی، مردمی با فرهنگ و میهمان نواز را مشاهده کردم که نظیر آنها در کمتر جایی دیده می شود.

چهارمین کنگره بین المللی نانو از روز شنبه هجدهم شهریورماه سالجاری به مدت سه روز با حضور حدود ۹۰۰ اندیشمند و محقق داخلی و خارجی به میزبانی دانشگاه کاشان در حال برگزاری است.

۱۷۲۴/۷۴۳۱

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.