پیشرفت ۷۰ درصدی ۶۲ سد در حال احداث

در زمان حاضر ‌۶۲ سد با پیشرفت ۷۰ درصد در حال احداث در کشور داریم و سد دانشمند نمونه بی نظیر و خوب این سدهاست که مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس “مجید نامجو” که روز گذشته برای بهره برداری از چند طرح ازجمله سد دانشمند به همراه رییس جمهوری به گلستان سفر کرده بود، افزود: در زمان حاضر ‌۶۲ سد با پیشرفت ۷۰ درصد در حال احداث در کشور داریم و سد دانشمند نمونه بی نظیر و خوب این سدهاست که مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی ضمن اشاره به ۱۱ پروژه مهر ماندگار بخش آب در استان گلستان، گفت: دو سد دانشمند و کبودوال، چهار پروژه آبیاری و زهکشی، چهار پروژه آبرسانی و یک پروژه تصفیه‌خانه در گنبد کاووس از پروژه‌های مهم قابل بهره برداری در استان گلستان است.

وزیر نیرو با بیان اینکه سد دانشمند یکی از سدهای بسیار خوب در کشور است، افزود: این پروژه ۹۵ میلیارد ریال هزینه در بر داشته است و آثار خوبی را در منطقه، کنترل سیلاب و آبیاری چهار هزار هکتار زمین ‌خواهد داشت.

به گفته وی، حجم این سد ۳۳ میلیون مترمکعب است که می‌تواند ۷۰ میلیون مترمکعب را نیز تنظیم کند و از سدهای اقتصادی و خوب محسوب می‌شود که در سطح کشور کم نظیر است.

براساس این گزارش، پروژه سد دانشمند واقع در منطقه مرزی داشلی برون – اینچه برون شهرستان گنبدکاووس از پروژه های شرکت آب منطقه ای گلستان است که در سفر روز گذشته رییس جمهوری به این استان مورد بهره برداری قرار گرفت./س


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.