پیشرفت ۸۵درصدی حفاری در “میدان نفتی آزادگان جنوبی”

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از پیشرفت ۸۵درصدی میدان نفتی آزادگان جنوبی خبر داد و گفت: متراژ حفاری ها حدود ۶ هزار و ۷۰۰ متر با دکل ۳۲ بوده که ظرف ۲۰ روز آینده به اتمام می رسد.

حمیدرضا تاکایدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص فاز۱۴ پارس جنوبی اظهار داشت: در این فاز تعهدشرکت ملی حفاری ایران در این فاز ۲۲ حلقه چاه  بوده هم اکنون پیشرفت کلی پروژه ۳۸ درصد است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر یک دکل حفاری آبان ۵ را بعد از اتمام فاز ۱۷و۱۸ در آنجا مستقر خواهیم کرد متراژ حفاری ۳۱ هزار و ۸۸۱ متر است امیدواریم  که با اتمام فاز ۱۷و۱۸ کمبودی که در فاز ۱۴ داریم را جبران کنیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران به پروژه‌های کلید در دست اشاره کرد و افزود: در فاز یک ۴ حلقه چاه قرار است حفاری شود این پروژه  در انتهای سال ۹۱ واگذار شد و با همکاری کارفرما در ۱۵ فروردین سال ۹۲ حفاری آغاز شده و هم اکنون ۷۱٫۲۳ درصد پیشرفت واقعی در مقابل ۸۰درصد دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰هزار و ۴۴ متر حفاری شده و دو حلقه چاه به مرحله انجام کار رسیده است و حفاری دو حلقه چاه دیگر باقی مانده که امیدواریم تا دو ماه آینده به اتمام برسانیم. 

تاکایدی در ادامه در خصوص پروژه آزادگان جنوبی اظهار داشت: این پروژه کلید در دست با دو دکل حفاری فتح ۸۹ است که در این طرح حفاری سه حلقه چاه در حال انجام بوده که حفاری یکی از چاه ها تمام شده و حلقه دوم دکل ۳۲ در دست اجراست به طوری که این پروژه ۸۵درصد پیشرفت واقعی در مقابل ۹۴ درصد را داراست.

وی تاکید کرد: متراژ حفاری ها حدود ۶ هزار و ۷۰۰ متر با دکل ۳۲ بوده که ظرف ۲۰ روز آینده به اتمام می رسد هم اکنون دکل ۸۹ فتح در آنجا مستقر است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران در مورد پروژه آذر گفت: میدان نفتی آذر از سخت‌ترین میادین نفتی دنیاست هم اکنون ۷ حلقه چاه کلید دردست از سال قبل داریم که اولین چاه پیروز یک در انجا مستقر است و حدود ۲هزار و ۹۰۰ متر حفاری شده است با توجه به شرایطی و نبود اطلاعات کافی در  میدان نفتی مقدار عقب افتادگی در این پروژه هست.
 
وی تصریح کرد: در مجموع در این میدان نزدیک ۵هزار و ۱۰۰ متر حفاری شده است.

تاکایدی در ادامه به میدان نفتی یاران اشاره کرد و افزود: میدان یاران جزء میادین مشترک است که اهمیت بسیاری برای شرکت ملی نفت ایران دارد  با توجه به شرایطی که یاران شمالی و جنوبی از نظر استراتژیکی  دارد برای جلوگیری از حرکت نفت به سمت کشورهای همسایه در حال تامین کالا هستیم تا ۳ ماه آینده کالاهای مورد نظر طبق قرارداد باید ۱۱دکل در آنجا مستقر شود در سالجاری ۳تا۵ دکل در صورت تامین کالا ۵تا۶ دکل حفاری را انجام می دهیم.

معاون مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران اظهار داشت: عمق حفاری در این میدان ۳هزار و ۴۵۰ متر است که در حال حاضر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است با توجه به اینکه در میدان یاران اطلاعات زمین شناسی بسیار محدود بوده چاه اول را به صورت توصیفی حفاری کردیم.

وی افزود: حفاری میدان یاوران  یک ماه پیش تمام شده و هم اکنون ۳ دکل یاوران را به برای حفاری ۱۱ حلقه چاه اکتشافی به نقطه دیگر منتقل کردیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.