پیشنهادهای ایران رابا جدیت بررسی خواهیم کرد

به گزارش خبرنگار ایرنا، مان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: همان طور که در مکالمه تلفنی اشتون و جلیلی به آن اشاره شد مسلما به پیشنهادات طرف ایرانی پاسخ می دهیم البته آنها هم باید به پیشنهادهای ما پاسخ دهند.

وی افزود: آنچه که مسلم است ما برای پاسخگویی آمادگی کامل داریم ولی باید توجه داشت آنچه که در مذاکرات پیشنهاد می شود را نمی توان بطور همزمان پاسخ داد ، زیرا پیشنهادات طرفین باید بررسی و سپس به آنها پاسخ داده شود.

مان در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با اینکه موضوع غنی سازی اورانیوم در ادامه مذاکرات دوشنبه مطرح می شود گفت: در واقع در مذاکرات مسکو بحث غنی سازی اورانیوم که مطابق با گفته های ایران برای تولید ایزوتوپ های راکتور تحقیقاتی تهران مورد نیاز است ، احتمالا مطرح می شود.

در دور نخست نشست دو روزه مسکو که به پایان رسید، تیم مذاکره کننده ایرانی به سرپرستی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با نماینده سیاسی اتحادیه اروپا مذاکره کردکه در مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه اعضای ۱+۵ نیز در آن حضور داشتند.

سخنگوی اشتون در مورد تحریم های نفتی ایران هم گفت: این موضوع به هیچ وجه در مذاکرات مسکو مطرح نمی شود.

وی در پاسخ به سئوال دیگری که آیا ۱+۵ پیشنهاد جدیدی به مسکو آورده است، گفت: آنچه که ما در بغداد مطرح کردیم در این نشست هم مطرح خواهد شد.

مان اضافه کرد: چون در بغداد بصورت جدی به پیشنهادات ما پاسخ داده نشد ، امیدواریم که مسکو محلی باشد که به پیشنهادهای بغداد پاسخ داده شود.

وی در ادامه درباره بحث تحریم ها گفت: بحث مطرح شدن تحریم های جدید در مذاکرات مسکو منتفی است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا ۱+۵ در پاسخ به پیشنهادهای ایران از خود قاطعیت نشان خواهد داد افزود: در مکالمه اخیر تلفنی جلیل و اشتون تصریح شد که در نشست مسکو در مورد محورهای بغداد به طور مفصل بحث شود.

‘مایکل مان’ خاطر نشان کرد: آنچه که امروز میان تیم های مذاکره کننده در نشست هسته ای مسکو اتفاق می افتد پیگیری بحث های مقدماتی است که بعد از ظهر دوشنبه به پایان رسید.

سخنگوی اشتون اضافه کرد: امروز روز برگزاری جلسات عمومی میان تیم های برگزار کننده است و سه شنبه نیز تماس های دوجانبه برگزار خواهد شد.

وی همچنین جو حاکم بر مذاکرات مسکو را آرام توصیف کرد و گفت: مذاکره در فضای خوبی پیش می رود و تعامل تیم مذاکره کننده با یکدیگر به راحتی انجام می شود.

۱۵۹۲

اروپام/۲۰۱۶**۲۲۴۰**۲۲۴۲**۵۱۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۸۸۸۲۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.