پیشنهادهای جدید فرهنگی ایران در اجلاس سران غیرمتعهدها ارائه می شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،’سید محمد حسینی’ شامگاه چهارشنبه درآیین اختتامیه کنفرانس بین المللی علمی جنبش عدم تعهد ابراز امیدواری کرد که میزبانی جمهوری اسلامی ایران در شانزدهمین اجلاس بین المللی جنبش عدم تعهد نقطه عطفی در تاریخ این جنبش بوجود بیاورد.

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت اعضای جنبش عدم تعهد در تحولات جهانی استفاده کرد.

عضو کابینه دولت دهم به حضور فعال ایران در جنبش عدم تعهد اشاره کرد و گفت: امروز اصول مترقی جنبش عدم تعهد می تواند برای ما مفید باشد و اگر در سطح جهانی مورد توجه قرار بگیرد بطور یقین مثمر ثمر خواهد بود.

حسینی در ادامه حمایت از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران ، مخالفت با نژاد پرستی ، حمایت از اجرای قطعنامه ۵۹۸ و محکومیت شدیدحمله ناجوانمردانه به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس را از نکات مثبت جنبش غیرمتعهدها عنوان کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی غیر متعهد است، اظهار داشت: ایران به معنای واقعی هزینه عدم تعهد به قدرت های زورگو را پرداخته و به همین دلیل این قدرت ها برای کشورمان محدودیت های فراوانی از قبیل تحریم ها و تهدیدها را بوجود آورده اند.

عضو کابینه دولت دهم جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: ملت مسلمان ایران هیچگاه در مقابل آمریکا و دیگر قدرت ها سر تعظیم فرود نخواهد آورد.

حسینی با بیان اینکه غربی ها قطعا از برگزاری اجلاس سران عدم تعهد در ایران ناخرسند خواهند شد، اظهار داشت: آنها درصددند جمهوری اسلامی ایران در تحولات جهانی نقش آفرینی نکند اما در این برهه زمانی ما باوجود همه تهدیدها و تحریم ها و زورگوئیهای دشمنان ، بر آنها پیروز شویم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای مطرح کردن پیشنهادات فرهنگی و هنری در اجلاس شانزدهم سران عدم تعهد در تهران خبر داد و گفت: کشورمان هرگاه در عرصه جهانی پیشنهاداتی را مطرح کرده همواره مورد توجه دیگر کشورها قرار گرفته و تصور می کنم برگزاری این اجلاس هم بتواند حیثیت و اعتبار ایران را در عرصه جهانی به منصه ظهور برساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره میزان حضور میهمانان از کشورهای عضو در اجلاس علمی غیرمتعهدها گفت: این کنفرانس مقدماتی در فرصت کوتاهی انجام شد، و با توجه به محدودیت زمان برای فراخوان مقالات چندان نمی‌توان انتظار زیادی از این کنفرانس داشت.

حسینی با بیان اینکه پیش از اجلاس سران، کنفراسی در سطح کارشناسی برگزار می‌شود، اضافه کرد: در عین حال مقالاتی که به این کنفرانس رسیده تعداد قابل توجه است و از نتایج این کنفرانس به خوبی می توان استفاده کرد.

در ادامه این مراسم یا حضور’سید محمد حسینی’ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و ‘علی سعیدلو’ معاون امور بین الملل ریاست جمهوری از چند جلد کتاب از جمله فصلنامه علمی – پژوهشی پژوهش‌های روابط بین‌الملل، ویژه نامه کنفرانس علمی بین‌المللی عدم تعهد،جنبش عدم تعهد به روایت اسناد،مجموعه سخنرانی های دکتر احمدی نژاد رئیس جمهوری در اجلاس سران و وزرای امورخارجه کشورهای عضو عدم تعهد رونمایی شد.

همچنین تمبر نخستین کنفرانس علمی بین‌المللی رونمایی و از برگزارکنندگان این کنفرانس به همراه مقالات برتر تجلیل شد.

۱۵۹۲

فراهنگ**۱۳۵۵**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۶۹۱۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.