پیشنهاد آیت‌الله‌ مکارم به یک شبکه ماهواره‌ای

رسا: حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، روز پنج شنبه در دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره شهید آیت الله مطهری، با گرامی داشت یاد و خاطره این شهید والا مقام، به حدیثی از امام علی(ع) درباره فضیلت علم اشاره و تصریح کرد: خدام اموال و ثروت اندوزان هلاک می شوند، اما علما باقی هستند و مردم از آثار و اندیشه های آنها بهره می گیرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه شهید مطهری مصداق این کلام حضرت علی(ع) است، از وی به عنوان شخصیتی جامع در مسائل اسلامی یاد کرد و گفت: ایشان چند ویژگی بارز داشت، نخست این که از نظر عقاید اسلامی، فقه، اصول، تفسیر و فلسفه و کلام جامعیت بسیار قابل توجهی داشت و به همین دلیل آثارشان در زمینه های مختلف کارساز است.

وی با بیان اینکه شهید مطهری زمان شناس بود و به نیازهای زمان توجه داشت، اظهار کرد: ایشان شخصیتی فداکار بود، احساس کرد حضور در دانشگاه ضرورت دارد چراکه دانشگاه آن زمان به سمت دانشگاه های غربی حرکت می کرد. ایشان به دلیل احساس وظیفه، حوزه و قم را رها کرد و به دانشگاه رفت و در دانشگاه منشا آثار و خدمات بسیاری شد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: از ویژگی های دیگر شهید آیت الله مرتضی مطهری مساله نوع پروری بود، دل ایشان می خواست دیگران هم در مسائل مختلف بدرخشند و مردم از وجودشان استفاده کنند.

وی تصریح کرد: از دیگر ویژگی های شهید مطهری کار تمام وقت بود، ما یک ماه و نیم با هم در یک زندان بودیم و ایشان در زندان نیز مشغول مطالعه، مباحث علمی و تحقیقی بود، صبح و عصر در زندان جلسه علمی تشکیل می دادیم و بحث می کردیم و من خاطره این بحث ها را هیچ گاه فراموش نمی کنم و هر زمان یادم می آید لذت می برم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: ایشان مسلح به سلاح قلم و بیان بود، ما مرتب به طلاب تاکید می کنیم بایستی این دو شمشیر را داشته باشید، ایشان از هر دو سلاح برای دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت و تشیع و انقلاب به بهترین شکل ممکن استفاده کرد.

وی افزود: سزاوار است هر سال برنامه های جدیدی به مناسبت گرامی داشت یاد و خاطره ایشان برگزار شود و آثار و اندیشه های ایشان برای اقشار مختلف مردم تبیین گردد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پایان با بیان پیشنهاداتی به اعضای این ستاد، گفت: در کارهایی که انجام می دهید مقید نباشید که مطالبی که بیان می شود حتما در کتاب های ایشان باشد، از نظرات و اندیشه های دیگران نیز استفاده کنید و اقدامات و فعالیت های خوب خود را از طریق رسانه های گروهی و صدا و سیما اطلاع رسانی کنید.

وی بیان داشت: ما حاضریم از طریق شبکه ماهواره ای ولایت که بینندگان بسیاری در سراسر جهان هم دارد، مطالبی از ایشان منعکس کنیم تا مردم دنیا نیز از اندیشه های ایشان استفاده کنند.

جوان آنلاین – آخرین عناوین فرهنگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.