پیشنهاد افزایش تعرفه از سوی نظام پزشکی/معاون وزیر رفاه‌: هیچ افزایشی نخواهیم داشت

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

در حالیکه کم کم زمزمه‌‌هایی از افزایش تعرفه‌های درمانی در نیمه دوم سال iبه گوش می‌رسد اما معاون وزارت تعاون اعلام نموده که هیچ گونه افزایشی در تعرفه‌ها نخواهیم داشت.

به گزارش تفسیری گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ ۲۷ تیر ماه تعرفه‌های درمانی ۲۰ درصد افزایش پیدا نمود و اعلام شد که تا پایان سال تعرفه‌ها ثابت می‌ماند اما هنوز ۴ ماه از این قول و قرارها نگذشته بود که ساز بالا رفتن نرخ تعرفه‌ها دوباره اعلام شد.

دکتر نوروزی دبیر شورای عالی نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار iبهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: سازمان نظام پزشکی نظر مکتوب خود را برای وزارت iبهداشت برای طرح در کمیسیون‌های مربوطه اش مطرح نموده که تعدیل دوم تعرفه‌ها را در ۶ ماه دوم سال در غالب حداقل ۲۰ درصد افزایش بدون فشار iبه مردم دادیم و وزارت iبهداشت هم این واقعیت را قبول دارد.

افزایش تعرفه‌ها بار اقتصادی بر دوش مردم تحمیل می‌کند

دکتر عمادی، معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه گفت: امسال ۲۰ درصد تعرفه را افزایش دادیم و این امکان دیگر وجود ندارد که دوباره افزایش دهیم. با توجه iبه اینکه در قانون مشخص شده که همه ساله پیش از پایان سال باید تعرفه‌ها مشخص شود و افزایش مجدد تعرفه‌ها باید iبه اسفند موکول شود.

وی با اشاره iبه افزایش ۲۰ درصدی تعرفه‌ها در تیر ماه تصریح نمود: سبب این افزایش تاخیر ۴ ماهه بود که سبب شد iبه مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توجه کنیم اما الان احساس می‌کنیم فشار iبه مردم وارد می‌شود بنابراین هیچ کس حق ندارد تعرفه‌ها را افزایش دهد و با آنها برخورد خواهد شد.

عمادی خاطرنشان نمود: تصمیم گیری‌ها معلوم است ما در وزارت iبهداشت جلسات کارشناسی داشتیم و فعلا تصمیم بر این است که افزایش تعرفه نداریم.

هیچ مرکز درمانی حق ندارد تعرفه‌ها را افزایش دهد

سجاد رضوی، رییس اداره نظارت بر درمان وزارت iبهداشت در ادامه افزود: تعرفه‌ها هر سال توسط شورای عالی بیمه معلوم می‌شود و پس از اینکه iبه دولت رفت ابلاغ می‌شود. الان بحثی که وجود دارد این است که تعدادی از بیمارستان‌های خصوصی و نظام پزشکی اذعان داشتند که iبها‌ها بالا رفته و لازم است که بازنگری شود‌.

وی گفت: ما از تعزیرات و اداره نظارت دانشگاه‌ها خواستیم که این افزایش‌ها را پیگیری و برخورد نمایند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.