پیشنهاد افزایش سرمایه صندوق ضمانت تعاون به دولت رفت

امیر میمنت آبادی در گفتگو با مهر با اعلام اینکه سقف صدور ضمانت نامه برای معرفی تعاونی ها به بانک ها در زمان دریافت تسهیلات ۱٫۵میلیارد تومان است، گفت: این مبلغ برای حداکثر صدور ضمانت نامه های بانکی جهت استفاده تعاونی ها در نظر گرفته شده است، اما هیچگونه محدودیتی در مبالغ پایین و حداقلی نداریم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون اظهار داشت: تاکنون ضمانت نامه های صادر شده از ۲٫۵ میلیون تومان تا ۱٫۵میلیارد تومان بوده است و تعاونی ها به صورت کلی توانسته اند از ضمانت نامه های مختلفی برخوردار شوند.

این مقام مسئول در بخش تعاون در ارتباط با برنامه های صندوق ضمانت بخش تعاون به منظور افزایش سرمایه اولیه برای بالا بردن توان صدور ضمانت نامه بانکی جهت بنگاه های تعاونی، گفت: ما حداقل ۵ و حداکثر ۱۰برابر سرمایه موجود را می توانیم ضمانت نامه صادر کنیم.

میمنت آبادی با اشاره به اینکه هم اکنون قدرت کفایت سرمایه صدور ضمانت نامه طبق سرمایه صندوق، ۱۵۰۰میلیارد تومان است، افزود: ما می توانیم تا این میزان برای استفاده تعاونی ها از تسهیلات بانکی، ضمانت نامه صادر کنیم.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری بخش تعاون گفت: با توجه به طرح های در دستور کار از جمله طرح کشاورزی مهر و تفاهم نامه ای که با بانک کشاورزی و بانک توسعه تعاون داریم سرمایه موجود ما کافی نیست و ما هم اکنون پیشنهاد افزایش سرمایه را به هیئت دولت ارسال کردیم و در دستور کار است.

وی ادامه داد: هرچه قدرت پرداخت تسهیلات بانک های عامل بیشتر باشد قدرت صندوق نیز باید افزایش یابد تا بتوانیم تسهیلات بیشتری را تضمین کنیم. در حال حاضر سرمایه اولیه صندوق ۱۵۰میلیارد تومان است که اگر بشود ۵۰۰ میلیاردتومان، به اندازه ۱۰برابر آن یعنی به میزان ۵ هزار میلیاردتومان می توانیم ضمانت نامه صادر کنیم.

میمنت آبادی خاطر نشان کرد: البته در شرایط فعلی حمایت بانک ها از شبکه تولیدی تعاونی ها کافی نیست و اگر این اقدام حمایتی انجام شود، قطعا می توانیم به همه متقاضیان دریافت ضمانت نامه پاسخگو باشیم و سرمایه کافی نیز در اختیار ما باشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.