پیشنهاد افزایش وام مسکن برای سومین سال

۱۶م اسفند ،

بینا- بانک مسکن برای سومین سال متوالی پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن را در قالب بسته سیاستی نظارتی بانک مرکزی ارائه کرده است.
گزارش‌ها از پیشنهاد بانک مسکن در قالب بسته سیاستی نظارتی حاکی از این است که بانک مسکن برای سومین سال متوالی درخواست افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن را به بانک مرکزی ارائه کرده است.
براساس گزارش فارس، پس از اینکه حدود دو هفته پیش بانک مرکزی از مدیرعامل بانک مسکن درخواست کرد، تا پیشنهادات این بانک را به بانک مرکزی در قالب بسته سیاستی نظارتی ارائه کند، این بانک برای سومین سال متوالی درخواست افزایش سقف وام خرید مسکن را به بانک مرکزی ارائه کرد.
از آنجا که قیمت مسکن در طول سه سال قبل هر سال ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش یافته و امسال نیز به دلایل مختلف و ایجاد جو روانی به صورت کاذب بالا رفته است، کارشناسان بانک مسکن بر این باور می باشند که کاهش قدرت خرید مردم سبب کاهش خرید و فروش مسکن شده است.
براساس این گزارش، اگر چه مسئولان بانک مرکزی بر این باور می باشند که هر گونه افزایش سقف وام خرید مسکن سبب رشد بیش از حد قیمت‌ها می‌شود، اما به نظر می‌رسد که درصد پوشش سقف کنونی تسهیلات خرید مسکن (۲۰ میلیون تومان) از ۲۰ تا ۲۲ درصد به زیر ۱۵ درصد رسیده است، بنابراین کارشناسان بانکی اگر می‌خواهند سقف وام خرید مسکن را افزایش دهند، باید در کنار آن مولفه‌هایی قرار دهند که سبب ایجاد تنش در بازار مسکن و سپس افزایش قیمت‌ها نشود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.