پیشنهاد بانک مسکن به شورای پول و اعتبار/ طراحی روش تازه پرداخت وام

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیرعامل بانک مسکن از روش‌های بهره‌مندی متقاضیان استفاده از تسهیلات خرید، تعمیر و ساخت در این بانک خبر داد و گفت: روش‌های تازه اعطای تسهیلات در بخش مسکن با استفاده از پارامترهای مبلغ و زمان، پس از نهایی شدن جهت تایید به شورای پول واعتبار و بانک مرکزی ارائه می گردد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) محمدهاشم بت شکن اعلام کرد: بانک مسکن به عنوان تنها بانک تخصصی فعال در بخش مسکن از سال‌ها قبل نسبت به طراحی حساب صندوق پس‌انداز مسکن اقدام نموده که براساس آن مشتریان می‌توانند با سپرده گذاری در این حساب از تسهیلات بانکی جهت خرید، ساخت و تعمیر واحد مسکونی استفاده نمایند.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: دوره‌های انتظار، ضرایب برابری و سقف تسهیلات طی سالیان متمادی با تغییراتی مواجه بوده که در حال حاضر برای خرید هفت برابر متوسط موجودی حساب و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال امکان استفاده از تسهیلات وجود دارد. دوره‌های انتظار برای بهره‌مندی از تسهیلات مذکور، شش ماه و حداقل مدت انتظار جهت استفاده از سقف تسهیلات دو دوره شش‌ماهه و حداقل متوسط هر دوره شش‌ماهه ۲۸ میلیون ریال است. به عنوان مثال جهت بهره‌مندی از مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات با سپرده‌گذاری ۱۰۰ میلیون ریال دو دوره انتظار، با سپرده‌گذاری ۵۰ میلیون ریال چهار دوره انتظار و با سپرده‌گذاری ۲۸ میلیون ریال هفت دوره انتظار لازم است.

وی تاکید کرد: در صورت کسب امتیاز و خرید واحد مسکونی از مجتمع‌سازانی که از بانک مسکن تسهیلات دریافت کرده و هنوز بدهی خود را تسویه نکرده باشند، امکان استفاده از تسهیلات تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال وجود دارد.

مدیرعامل بانک مسکن در ادامه سخنان خود به حساب دیگر بانک مسکن نیز با عنوان صندوق پس‌انداز مسکن ساخت اشاره کرد و گفت: حساب دیگری از حساب‌های بانک مسکن با سقف تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریال وجود دارد که دوره‌های انتظار و ضرایب برابری آن مشابه حساب صندوق پس انداز مسکن بوده ولی حداقل متوسط موجودی هر دوره ۴۳ میلیون ریال است.

بت شکن به متقاضیان استفاده از تسهیلات بانک پیشنهاد کرد برای استفاده از تسهیلات مورد نیاز خود در کمترین زمان ممکن، می‌توانند با مراجعه به شعب بانک یا بازار سرمایه بدون گذراندن مدت انتظار و با خرید اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تا حداکثر ۲۰۰ میلیون رال تسهیلات برای خرید هر واحد یا احداث مسکن برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: ضمنا بخش‌های تحقیقاتی و برنامه‌ریزی بانک متناسب با شرایط تازه در حال بررسی و طراحی روش‌های تازه اعطای تسهیلات در بخش مسکن با استفاده از پارامترهای مبلغ و زمان می باشند که پس از نهایی شدن جهت تایید و تصویب به بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار ارائه خواهد شد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.