پیشنهاد تشکیل بانک بین‌المللی ویژه بانوان

۱۲م آذر ،

بینا- دبیر کل اتاق تعاون ایران با اشاره به حضور ۸۰۰ تعاونی برتر در جشنواره بین‌المللی تعاونی‌های زنان مسلمان از ارائه پیشنهاد تشکیل بانک بین‌المللی ویژه بانوان در این جشنواره خبر داد.
به گزارش بینا، داریوش پاک‌بین به ایسنا اظهار کرد: تاسیس بانک ویژه زنان مسلمان در سطح بین‌الملل پیشنهادی بود که از سوی کمیسیون بانوان اتاق تعاون ایران مطرح شد تا به این طریق امکان دسترسی بانوان تعاونگر مسلمان به منابع مالی فراهم شود.
وی افزود: امروزه بسیاری از زنان در فعالیتهای اقتصادی و کسب و کار با کمبود نقدینگی و منابع مالی مواجه می باشند از این رو ایجاد و تاسیس بانک بین‌المللی مختص زنان می تواند یکی از ابزارهای مالی قوی در حمایت از فعالیتهای جمعی و اقتصادی زنان، عرضه دستاوردهای زنان وکمک به تامین سرمایه و نقدینگی مورد نیاز تعاونی‌های بازرگان بخش تعاون به آنها به شمار آید.
پاک‌بین برگزاری این جشنواره را فرصت مغتنمی در راستای ترویج فرهنگ تعاون، حمایت از نهضت تعاونی در سال بین‌المللی تعاون، شناسایی ظرفیتها و توانمندی‌های زنان و برقراری ارتباط با کشورهای مسلمان در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی عنوان کرد.
به گفته دبیرکل اتاق تعاون بیش از ۶۵۰ تعاونی داخلی و ۱۵۰ تعاونی از کشورهای مسلمان جهان برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند و تاکنون حضور زنان تعاونگر مسلمان از کشورهای سوریه،ترکیه،‌عراق، لبنان و بنگلادش در این جشنواره قطعی شده است.
وی بر سهم تعاونی‌های زنان در توسعه فضای کسب و کار تاکید و خاطرنشان کرد: تشکلهای تعاونی ضمن ایجاد روحیه مشارکت و کار جمعی می توانند به یک منبع درآمد مناسب برای بانوان تبدیل شوند.
به اعتقاد پاک‌بین بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی پس از فارغ‌التحصیلی به سبب نداشتن امکانات مالی برای راه‌اندازی کسب و کار به امید یافتن شغلی مناسب با تخصص خود دچار مشکل می شوند از این رو تعاونی‌ها می توانند ظرفیت مناسبی در جهت ساماندهی جوانان جویای کار و توسعه فعالیتهای کسب و کار باشند و به همین نسبت تعاونی‌های زنان فرصتهای شغلی بسیاری را برای زنان جامعه و فارغ التحصیلان دانشگاهی فراهم کنند.
دبیرکل اتاق تعاون ایران در عین حال از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در جشنواره مذکور را ارائه مقالات علمی، پژوهشی و کاربردی، برپایی نمایشگاه جانبی عرضه دستاوردها و توانمندی های زنان و تشکیل اتحادیه بین‌المللی زنان تعاونگر عنوان کرد.
جشنواره بین‌المللی تعاونی‌های برتر زنان مسلمان از سوی اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران و با همکاری و مشارکت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مرکز امر زنان و خانواده ریاست جمهوری از ۲۸ آذرماه جاری به مدت دو روز در مرکز همایش های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.