پیشنهاد تن‌خواه پنج میلیاردی به دولت برای امدادرسانی به مناطق سیل زده

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ضمن تشریح وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان درباره اینکه گفته می‌شود مدیریت بحران آمادگی برای این سیل نداشته است، گفت: به محض پیش بینی وقوع سیلاب و از چندین روز قبل هشدارهای ملی و محلی در این زمینه صادر شد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح آخرین وضعیت مناطق سیل زده در سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر بارندگی‌ها قطع شده و سیلاب در حال فروکش کردن است. همچنین کارهای امدادی نیز سرعت بیشتری گرفته و با توجه به اینکه به دلیل وضعیت جوی امکان پرواز بالگردها وجود نداشت از امروز سه فروند بالگرد در سیستان و بلوچستان به پرواز درآمده‌اند و امور مربوط به امدادرسانی را با سرعت بیشتری انجام خواهند داد.

نجار با بیان اینکه طبق آخرین گزارش‌ها برق در ۱۳۰ روستا و جریان آب در ۱۰۰ روستای استان سیستان و بلوچستان قطع است، گفت: حدود ۲۰۰۰ نفر نیز در سیلاب گرفتار بودند که عملیات رهاسازی آنان انجام شده است.

نجار اضافه کرد: همچنین دو محور اصلی در ایرانشهر نیز بازگشایی شده است و امدادرسانی با سرعت بالایی در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور همچنین از پرواز یک فروند هواپیمای باربری شامل ۱۰ تن چادر و چندین تن اقلام غذایی و امدادی از تهران به سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: این هواپیما ظهر امروز از تهران بلند شده و اقلام آن در میان سیل زدگان توزیع خواهد شد.

وی از پیشنهاد تنخواه پنج میلیارد تومانی به دولت برای انجام کارهای امدادرسانی در سیل نیز خبر داد و تصریح کرد: این تنها برای انجام اقدامات اضطراری و امدادرسانی است. علاوه بر آن همچون روال قبل فرآیند تخصیص اعتبار و پرداخت وام برای بازسازی خانه‌ها و واحدهای آسیب دیده نیز انجام خواهد شد.

نجار با بیان اینکه ارزیابی برای بررسی میزان خسارات همچنان ادامه داد، گفت: خسارات بخش کشاورزی بالا بوده است اما تا پایان ارزیابی‌ها نمی‌توان تعداد دقیق خانه‌ها و واحدهای آسیب دیده را اعلام کرد.

وی در پاسخ به پرسش ایسنا مبنی بر اینکه آیا ممکن است نقاطی در استان وجود داشته باشد که امدادرسانی در آن انجام نشده باشد، افزود: ما به تمامی دستگاه‌های امدادی تاکید کرده‌ایم که این امور را انجام داده و هیچ نقطه‌ای باقی نمانده باشد که عملیات امدادرسانی در آن صورت نگرفته، البته ممکن است چنین نقاطی وجود داشته باشد که حتما باید امدادرسانی نیز در آنها انجام شود.

نجار با تاکید بر اینکه دولت تا پایان حل مشکلات و بازسازی مناطق آسیب دیده در سیل در کنار مردم است، ادامه داد: ما تمامی دستگاه‌های امدادی، خدماتی و انتظامی را برای خدمت به سیل زدگان و امدادرسانی به آنان بسیج کرده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اینکه آیا این سیلاب مدیریت بحران را غافلگیر کرد، گفت: با توجه به پیش بینی هواشناسی ما از چند روز قبل از جاری شدن سیلاب به استان هشدارهای لازم را داده بودیم و توصیه‌ها و هشدارها در سطح ملی و محلی اعلام شده بود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.