پیشنهاد شگفت انگیز صداوسیما علیه فوتبال

گردآوری توسط گروه ورزش ممتاز نیوز

در حالی که رسانه‌های ورزشی و غیرورزشی بخش عمده‌ای از هزینه‌های خود را با جذب آگهی‌ها تامین می‌کنند، به نظر می‌رسد با بخشنامه جدید یکی از بخش‌های سازمان صداوسیما به شرکت‌ها و کانون‌های تبلیغاتی، این بخش از درآمدها هم از بین خواهد رفت تا مشکلات این رسانه‌ها بیشتر از گذشته شود و در عوض وضع مالی صداوسیما بهتر شود!

رسانه‌های مختلف ورزشی و غیرورزشی در سالهای اخیر با بالا رفتن هزینه‌های چاپ و انتشار به خاطر افزایش قیمت کاغذ با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده‌اند و تلاش کرده‌اند بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها را با جذب آگهی از شرکت‌ها و نهادهای مختلف تامین کنند. با این حال ارسال یک بخشنامه از سوی مدیرکل بازرگانی سازمان صداوسیما به شرکت‌ها و کانون‌های تبلیغاتی این منبع درآمد را هم با چالش جدیدی مواجه خواهد کرد.

در این بخشنامه به صاحبان کالا و خدمات پیشنهاد شده است از طرح‌های تشویقی سازمان صداوسیما نسبت به سال گذشته بهره بیشتری ببرند و با استفاده بهینه از فرصت‌های تبیلغاتی ایجاد شده در نیمه اول سال، در نیمه دوم سال از طرح های تشویقی و پخش رایگان استفاده کنند.

در یکی از بندهای این بخشنامه آمده است: « به منظور حمایت از صاحبان کالا و خدماتی که فرصت حضور در تبلیغات در سایر رسانه‌ها به جز صدا و سیما و روزنامه جام جم از تاریخ /۳/۱ تا پایان دیماه نداشته باشند، با حفظ تمامی تخفیفات هر قرارداد از ۳۰ درصد اضافه پخش تشویقی رایگان در بهمن ماه بهره‌‎مند خواهند شد.»

همانطور که عنوان شد در این بند پیشنهاد شده تا شرکت‌ها و نهادهایی که قصد تبلیغات دارند فقط در صداوسیما و روزنامه جام جم حضور داشته باشند تا از طرح تشویقی و پخش رایگان برخوردار شوند. با این شرایط تبلیغات و آگهی‌ها از رسانه‌های ورزشی و غیر ورزشی پَر خواهند کشید و تنها به سوی این دو رسانه سرازیر خواهند شد تا از طرح تشویقی رایگان بهره ببرند!

اینکه تصور شود آگهی دهندگان صداوسیما را رها می‌کنند و به سمت روزنامه‌های ورزشی و حتی تبلیغات در ورزشگاه‌ها بروند کمی دور از ذهن است. اما نکته قابل تامل این است که چرا صداوسیما به عنوان یک نهاد و رسانه دولتی چنین پیشنهادی را به شرکت‌ها و کانون‌های تبلیغاتی داده است تا به رسانه‌های خصوصی لطمه بزند؟

هر چند دود این پیشنهاد به چشم همه رسانه هایی ورزشی و غیر ورزشی می‌رود اما یک آفت دیگر این پیشنهاد گربیان فوتبال را خواهد گرفت که بخش عمده‌ای از درآمدش را از تبلیغات دور زمین در ورزشگاه‌ها کسب خواهد کرد و در صورتیکه تبلیغات منحصر به صداوسیما و روزنامه آن شود، سایر رسانه‌ها با چالش بزرگی مواجه خواهند شد.

براین اساس شرکت‌ها و آگهی دهندگان برای اینکه از تخفیف و طرح پخش رایگان صداوسیما برخوردار شوند، دیگر در تبلیغات از طریق بیلبوردهای خیابان‌ها و اتوبان‌ها، تبلیغات در مترو، روزنامه‌های سیاسی و ورزشی و .. شرکت نمی‌کنند تا بتوانند تنها از طریق صداوسیما محصولات خود را تبلیغ کنند و از پخش رایگان بهره ببرند!

منبع:شهر خبر


پورتال ایران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.