پیشنهاد طرح ویژه مسکن مهر

۲۰م آذر ،

به گزارش نوساز، احمد تولی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز را غیرقابل انکار دانست و گفت: وقتی قیمت میلگرد از ۹۰۰ تومان به ۱۷۰۰ تومان برسد نمی‌توان توقع داشت پیمانکار با قیمت قبلی کار را تحویل دهد. از سوی دیگر در صورت افزایش قیمت‌ها مسکن مهر از هدف اصلی خود دور می‌شود به همین سبب طرحی ارائه کردیم تا طرفین متضرر نشوند.

وی دربارهٔ‌ی این طرح توضیح داد: در این راستا پیشنهاد دادیم پیمانکاران بعضی از امکانات واحد‌های مسکن مهر را افزایش دهند در کنار آن سند مالکیت نیز به نام متقاضیان ثبت شود، در صورت عملی‌شدن این پیشنهاد هم متقاضیان راضی خواهند شد و هم از خرد‌ کردن پیمانکاران جلوگیری می‌شود.

دبیر انجمن انبوه‌سازان اصفهان گفت: منتظر بررسی این طرح و دریافت پاسخ از وزارت راه و شهرسازی هستیم.

وی از روند کلی ساخت‌وساز‌های مسکن مهر در این استان ابراز رضایت و اظهار کرد: بسیاری از طرح‌ها تا ۸۵ درصد پیشرفت کاری داشته‌اند و در صورتی که مشکلی در تامین گاز و برق نداشته باشیم بسیاری از آنها به زودی تحویل خواهد شد. البته تلاش بسیاری شد که افزایش قیمت‌ها در طرح‌هایی که پیشرفت بالایی داشته‌اند، اثر نکند و کار ادامه یابد.

تولی افزود: بالا‌رفتن هزینه‌ها در پروژه‌های تازه‌کار مشکل ایجاد کرده است؛ به طور نمونه پروژه‌ی بهارستان که ۶۵۰۰ واحد را شامل می‌شود به سبب هزینه‌های بالا نزدیک به متوقف شدن است.

وی هم‌چنین افزایش قیمت‌ها در بازار مسکن را نیازمند یک دید منطقی مناسب دانست و توضیح داد: گاهی اوقات قیمت‌ها متناسب با شرایط اقتصادی افزایش می‌یابد که چندان جای نگرانی نیست اما مشکل در جایی است که قیمت‌ها به صورت حبابی بالا روند و با هجوم غیرمنطقی سرمایه به این بازار روبه‌رو باشیم. باید در این راستا راهکاری اندیشید تا افزایش قیمت‌ها روند معمول خود را دنبال کند.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.