پیشنهاد عراق برای اصلاح اتحادیه عرب

عراق برای اصلاحیه اتحادیه عرب طرحی ۱۶ بندی را پیشنهاد داده و اعلام کرده است که هدف از ارائه آن تطبیق اتحادیه عرب با واقعیت‌های جدید جاری در جامعه عربی است.
به گزارش روزنامه الصباح، ارگان دولت عراق، دکتر قیس العزاوی، نماینده عراق در اتحادیه عرب در توضیح طرح ارائه شده از سوی کشورش به اتحادیه عرب گفت: این پیشنهاد شامل ۱۶ بند است که به تایید جلال طالبانی، رئیس جمهوری عراق در نشست پنج جانبه‌ای که در طرابلس در سال ۲۰۱۰ برگزار شد، نیز رسیده است.
وی همچنین گفت: عراق در ارائه طرح اصلاحی خود بر این نکته تاکید کرده است که ضرورت دارد اتحادیه عرب شبیه اتحادیه اروپا شود و از همه تجربه‌های ارزشمند، مهم و موفق آن اتحادیه استفاده کند. همچنین باید نحوه کار کارمندان اتحادیه عرب تغییر کند و سازمان‌های مشابه وابسته به اتحادیه در یکدیگر ادغام شوند تا عملکرد بهتری داشته باشند.
العزاوی همچنین گفت که پیشنهادهای عراق را به اطلاع نبیل العربی، رئیس اتحادیه عرب رسانده و با وی درباره آینده این اتحادیه به بحث و تبادل نظر نشسته است.
العربی روز گذشته در قاهره، مقر اتحادیه عرب با نمایندگان کشورهای عضو اتحادیه عرب دیدار کرد و درباره راه‌های گسترش همکاری‌های کشورهای عضو و چگونگی بهبود وضعیت آن با آنها به بحث و تبادل نظر نشست. همچنین قرار شد کمیته‌ای برای چگونگی اعمال تغییرات لازم برای بهبود عملکرد اتحادیه به ریاست، اخضر ابراهیمی، وزیر امور خارجه اسبق الجزایر تشکیل شود.
عراق در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه عرب را بر عهده دارد.
۴۹۲۶۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.