پیشنهاد مجلس برای بیمه همگانی ایرانیان/ ۱۵ تا ۵۰ درصد یارانه ها به حساب بیمه واریز شود

۲۶اردیبهشت،
ممتاز نیوز:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از پیشنهاد تعدادی از نمایندگان برای بیمه همگانی ایرانیان خبر داد و اعلام کرد:در مجلس پیشنهاد شده که حق بیمه اشخاص از ۱۵ درصد تا سقف ۵۰ درصد از یارانه نقدی سرپرست خانوار کم شده و به حساب بیمه واریز شود.

ایرج عبدی در گفت‌وگو با پانا، گفت: مجلس برای فراگیر کردن طرح بیمه در جامعه مصوباتی را در نظر گرفته که اگر این طرح‌ها تبدیل به قانون شود، نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان این‌که طرح بیمه فراگیر برای اشخاصی که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند در نظر گرفته شده است، افزود: در طرح بیمه فراگیر حتی مردانی که تحت پوشش بیمه نیستند، می‌توانند با پرداخت مبلغ کمی از حق بیمه، خود را بیمه کنند.

نماینده مردم خرم آباد در خانه ملت دربارهٔ نحوه پرداخت حق بیمه اشخاصی که تحت پوشش بیمه فراگیر قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: در مجلس پیشنهاد شده که حق بیمه اشخاص از ۱۵ درصد تا سقف ۵۰ درصد از یارانه نقدی سرپرست خانوار کم شده و به حساب بیمه واریز شود.

عبدی با بیان این‌که اگر اشخاص تحت تکلف سرپرست خانواده نیز بیمه نباشند، می‌توانند تحت پوشش بیمه فراگیر قرار گیرند، ادامه داد: در طرح بیمه فراگیرکه شامل بیمه از کار افتادگی، بازنشستگی و فوت است، اگر فرد بازنشسته شود، ماهیانه حقوق مستمری دریافت می‌کند. همچنین اگر فردی فوت کند اشخاص تحت تکلف وی می‌توانند از حقوق مستمری استفاده کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این‌که در این نوع بیمه هیچ اختلاف جنسیتی وجود ندارد، به طوری که مردان و زنان می‌توانند با پرداخت حق بیمه که از یارانه نقدی آن‌ها کم می‌شود، از مزایای این طرح استفاده کنند، اظهار امیدواری کرد که با تصویب این طرح مشکل بیمه در جامعه برطرف شود.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.