پیشنهاد معافیت کارگران از پرداخت مالیات

۳۰اردیبهشت،

IMG_7009-1.jpg

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار سراسر کشور گفت که حق مسکن کارگران باید به صورت نقدی مشخص شود و دولت می‌تواند در کنار آن راهکاری اتخاذ کند که کارگران هم از پرداخت مالیات معاف شوند.

اولیا علی‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، دربارهٔ افزایش حق مسکن و خوار بار کارگران اظهار کرد: ماده ۱۶۸ قانون کار ایران پیش‌بینی‌های لازم را در این خصوص صورت داده است و شورای عالی کار می‌تواند بر مبنای این ماده درخواست تشکیل جلسه فوق العاده بدهد.

وی ادامه داد: کسانی که معتقدند قانون کار، قانون جامع و کاملی نیست باید بدانند این قانون بسیار جامع است ولی متاسفانه تا به امروز بسیاری از بخشهای آن اجرا نشده و قضاوت عجولانه‌ای در مورد آن صورت می‌گیرد.

علی بیگی افزود: با وجود آنکه نمایندگان کارگران در جلسات متعدد موضوع حق مسکن و بن خرید و خواربار کارگران را مطرح کردند اما چندین سال است تغییر یا افزایشی در حق مسکن و بن کارگران صورت نگرفته است لذا امیدواریم که با توجه به تاکید مستقیم رییس جمهوری، جلسه شورا هرچه سریع‌تر برگزار و این موضوع رسیدگی شود.

رییس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در عین حال با بیان اینکه حق مسکن کارگران باید به صورت نقدی مشخص شود، اظهار کرد: در مورد کمکهای حمایتی دولت باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که به عنوان شریک اجتماعی کارگران و کارفرمایان، تنها به کارفرمایان تکلیف نشود چون اگر در شورای عالی کار تصویب شود و کارفرمایان خود را از پرداخت ناتوان ببینند، احتمال دور زدن قانون به بهانه تعدیل نیرو وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در شرایط حساس کنونی راهکاری باید اتخاذ شود که به طور مستقیم به حقوق کارگران کمک کند، پیشنهاد کرد: دولت در این عرصه وارد شود و با تعیین سقف معافیت از مالیات کارگران بر مبنای خط فقر واقعی، کارگران را از مالیات معاف کند.

به اعتقاد علی بیگی در صورتی که خط فقر معیاری برای معافیت از پرداخت مالیات تلقی شود، در آن صورت رقم قابل ملاحظه ای به درآمد کارگران کمک می گردد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.