پیشنهاد نمایندگان معترض به طرح افزایش تعداد نمایندگان به اصل طرح مذکور پیوست می‌شود

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه کار بررسی طرح افزایش تعداد نمایندگان در این کمیسیون نهایی شده است، گفت: پیشنهاد نمایندگان معترض به طرح مذکور، در قالب یک پیوست به این طرح اضافه خواهد شد.

“محمد ابراهیم رضایی” نماینده مردم خمین در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه کار بررسی طرح اصلاح جداول حوزه‌های انتخابی و افزایش تعداد نمایندگان آنها در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به پایان رسید و گفت: نمایندگان استان یزد و یکی دوتن دیگر از نمایندگان در خصوص این طرح پیشنهاداتی داشتند که پس از برگزاری یک جلسه دیگر با این نمایندگان در هفته آینده، پیشنهادات آنها در قالب یک پیوست به طرح مذکور افزوده خواهد شد.  
 
وی تصریح کرد: این طرح هم اکنون چاپ و آماده تقدیم به هیئت رئیسه مجلس است و کمیسیون نیز بنای تغییر در این طرح را ندارد، لذا اگر پیشنهاد قابل قبولی از سوی نمایندگان معترض عنوان شد این پیشنهادات به عنوان پیوست به طرح اضافه می‌شود تا آنها بتوانند در صحن علنی مجلس پیشنهادات خود را مطرح و از آن دفاع کنند.  
 
گفتنی است؛ قرار است ۲۰ نفر به تعداد نمایندگان مجلس دهم اضافه شود، طرحی که براساس قانون باید ۷ سال پیش تصویب می‌شد اما بنا به دلایل مختلف و در رأس آن عدم همکاری دولت وقت با مجلس معلق ماند.  

لازم به ذکر است در این طرح قرار است؛ یک نماینده به استان‌‌‌‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ، همدان، قزوین، فارس، چهارمحال و بختیاری، البرز، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان، سیستان و بلوچستان ، یزد، کرمان، مازندران، کرمانشاه، تهران، بوشهر، اصفهان، خوزستان و لرستان افزوده شود.  

انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.