پیشنهاد نیسان به بازار هچ‌بک‌های کوچک

۰۲م اسفند ،

پیشنهاد نیسان به بازار هچ‌بک‌های کوچک

Bookmark and Share

نیسان با معرفی نسل تازه مدل نت (Note) ، این خودرو را از یک ام‌پی‌وی کوچک به رقیبی برای فورد فیستا تبدیل کرده است. نت قرار است به طور رسمی در نمایشگاه ژنو رونمایی شود اما نیسان پیش از آغاز نمایشگاه، عکس‌ها و اطلاعاتی دربارهٔ آن منتشر کرده است. 

قرار است این خودرو در کارخانه نیسان در ساندرلند بریتانیا ساخته و از پاییز آینده به بازار عرضه شود. نیسان سال قبل طرح این خودرو را در قالب یک کانسپت به نام «اینویتیشن» نمایش داد. ماشین از نسل پیشین مدل نت شیک‌تر و پیچیده‌تر است. چراغ‌های جلوی آن به شکل U است که  به نظر می‌رسد شکل آن امضای تازه خودروهای بعدی نیسان خواهد بود. 

شکل چراغ‌های جلو روی درها هم تکرار شده است. نیسان نام این خطوط را «خط‌های اسکواش» گذاشته، چون طراحان این کارخانه آن را از حرکت توپ در زمین اسکواش الهام گرفته‌اند. 

پیشنهاد نیسان به بازار هچ‌بک‌های کوچک

نمایشگر روی داشبورد این خودرو راننده را به مصرف کمتر بنزین تشویق می‌کند و با جا به جا کردن صندلی‌های عقب می‌توان جای بار یا جای پای سرنشینان عقب را بیشتر کرد. 

موتور اصلی ماشین ۱۲۰۰ سی‌سی بنزینی با ۷۹ اسب بخار قدرت است. یک موتور ۹۷ اسب بخاری توربو و یک موتور ۸۹ اسب بخاری دیزل هم برای این خودرو در نظر گرفته شده است. 

نیسان می‌گوید همانطور که مدل‌های قشقایی و جوک توانستند با پیشنهادی متفاوت به خریداران با خودروهایی که به طور سنتی در بازار پرفروش بودند رقابت کنند، نت هم خواهد توانست سردمداران بازار هچ‌بک‌های کوچک را به چالش بکشد. 

فورد فیستا، نه تنها در این کلاس بلکه در بین همه کلاس‌های خودرو در اروپا پرفروش‌ترین ماشین است.  فورد به تازگی اعلام کرده که در هر دو دقیقه یک دستگاه فیستا در قاره سبز به فروش می‌رسد. باید دید آیا نیسان می‌تواند با پیشنهاد متفاوت خود برای این خودرو دردسر درست کند یا نه.

برچسب ها : نمایشگاه ژنو ۲۰۲۲ | نیسان | نت | تاریخ : ۲۰۲۲/۰۲/۲۰
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.