پیشنهاد واعظ در مورد واگذاری استقلال و پرسپولیس/ آن‌ها را به نهادهای عمومی غیر دولتی واگذار کنید

گردآوری توسط گروه ورزش ممتازنیوز

ورزش > لیگ برتر – امیررضا واعظ آشتیانی مدیرعامل سابق استقلال پیشنهادهایی را در خصوص واگذاری سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال ارائه داد.

به گزارش ممتاز؛ او ابتدا در خصوص بحث واگذاری سهام این دو باشگاه می گوید:«پیشنهاد من به دولت و مجلس این است که کار بزرگی مثل واگذاری این دو باشگاه را با عجله انجام ندهند، هر چند بنده در گذشته به این موضوع اشاره کردم که بنا به دلایلی موافق واگذاری استقلال و پرسپولیس نیستم. با این حال اخیرا دولت با مزایده گذاشتن این دو باشگاه مخالفت کرده که منطقی به نظر می رسد. در ضمن مجلس هم تاکید داشته که این دو باشگاه به شخص واگذار نشوند که این هم درست است. این دو نگاه نشان می دهد موضع مجلس و دولت نزدیک است ولی می توان این موضع را نزدیک تر کرد.»
آشتیانی ادامه می دهد: «دولت می تواند از مجلس در یک نشست کارشناسی و با استدلال های منطقی بخواهد که قانون واگذاری این دو باشگاه پا برجا بماند اما برای واگذاری صحیح و اصولی این دو باشگاه که بعدها تبعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به همراه نداشته باشد، بین ۳ تا ۵ سال از مجلس فرصت بگیرد. اگر امکان داشته باشد پرسپولیس و استقلال را به نهادهای عمومی غیر دولتی واگذار کنند یا اگر امکان چنین توافقی وجود ندارد به شرکت هایی که در بورس هستند و از سوددهی مناسبی برخوردارند واگذار شود. البته با این شرایط که این شرکت ها مدیرانی لایق، متخصص و متعهد را در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی انتخاب کنند.»
مدیرعامل سابق استقلال تاکید می کند: «این شرکت ها می توانند یک تعامل دوسویه با وزرت ورزش جهت چگونگی انتخاب مدیران داشته باشند تا مدیران انتخاب شده، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را به کارآمدی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی سوق بدهند. هر چند که باورهای تحلیلی و اقتصادی بنده بر این است که اقتصاد ورزش در کشور ما سازمان یافته و اصولی نیست. به تعبیری می توانیم بگوییم در ورزش از جمله فوتبال، توجیه اقتصادی برای سرمایه گذاری کم رنگ است.»
آشتیانی می گوید: «با این روش و پروسه زمانی ۳ تا ۵ سال، اگر این دو باشگاه در دو سال پایانی این مهلت به سوددهی رسیده باشند می توانند در بورس حضور داشته باشند.سپس در بورس، سهام این دو باشگاه در اختیار شرکت ها یا افرادی که تمایل به خرید سهام دارند قرار می گیرد. این عمل باعث می شود که استقلال و پرسپولیس ارزش افزوده پیدا کنند نه اینکه مدیرانش دنبال بمب ترکاندن، استفاده از چک شخصی و فروش اموال خانوادگی باشند.»
او می افزاید: «دولت هم می تواند از مجلس بخواهد که نظارت عالی را بر این دو باشگاه داشته باشد.هر چند در صورت واگذاری استقلال و پرسپولیس، حق دخالت با مجلس نخواهد بود ولی می توان روی این دو باشگاه از سوی دولت و مجلس نظارت داشت که آیا اقدامات لازم برای فرآیند واگذاری به بورس طی خواهد شد یا خیر. البته قبل از شروع این موضوع دولت تدبیر و امید و وزارت ورزش باید حسابرسی این دو باشگاه را سرلوحه کار قرار دهند. باید این موضوع مورد حسابرسی قرار بگیرد که آیا از ابتدای دهه ۸۰ تا کنون، سوءمدیریت و حیف و میل بیت المال صورت گرفته است یا خیر. اگر چنین اتفاقی نیفتاده، مدیران باید مورد تشویق قرار بگیرند و اگر غیر از این است آن برخوردی که منصافانه است صورت بگیرد.»
مدیرعامل سابق استقلال در پایان در خصوص برخی مصاحبه ها که در این چند روز علیه او انجام شد می گوید:«افرادی که استدلال و پاسخ درستی به انتقاد دیگران ندارند از وجود عده ای بی هویت و به تعبیری ریزدانه به عنوان سخنگو استفاده می کنند تا این ریزدانه ها و مواجب بگیران در زمان مناسب ارادت خود را به ارباب هایشن نشان دهند.»
۴۳ ۴۳


RSS
ماخذ: خبر آنلاین
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.