پیشنهاد وزیر صنعت برای سرمایه گذاری

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در سال تولید ملی باید دایره اصلی فعالیت ها، تولید ملی باشد، گفت: از ایمیدرو انتظار می رود تا موضوع مسائل فنی و پروژه ها را محور اصلی اقدامات خود در سال جاری قرار دهد.
به گزارش خبرآنلاین مهدی غضنفری  در مراسم معارفه و تودیع مدیران قبلی و جدید سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران تاکید کرد : ایمیدرو باید به عنوان یک سازمان اجرایی اشتغالزایی ، ایجاد فرصت های بیشتر برای تولید ، افزایش صادرات و سرمایه گذاری بیشتر را کار اصلی خود قرار دهد که درغیر این صورت راه به بیراهه رفتن است .
ایمیدرو جدولی ساده اما کامل ارایه کند
وی از مدیر عامل جدید ایمیدرو خواست هرچه زودتر به ارایه جدولی ساده اما کامل در باره وضعیت کنونی این سازمان و موقعیت آن براساس سیاست های اعلام شده در سال تولید ملی در پایان امسال اقدام کند.
به گفته وزیر صنعت ، معدن و تجارت این جدول باید به موضوعاتی چون میزان تامین منابع مالی از منابع مختلف برای پروژه ها ، چگونگی ایجاد ظرفیت های جدید تولید ، رقم صادرات و میزان فروش بپردازد.
از نظر  غضنفری، ایمیدرو یک سازمان توسعه ای است و در هر مقطع از تاریخ صنعتی کشور ضمن انجام ماموریت های همیشگی خود ماموریت های ویژه ای هم دارد به عنوان مثال در شرایط حاضر باید حتی الامکان از عملیات کارخانه داری و مدیریت تولید گذر کرد و به کارخانه سازی و مدیریت بهره وری روی آورد .
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه ، در ایمیدرو تنها با یک سازمان و نهاد فنی مواجه نیستیم ، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم برخی مسائل در موضوعات فنی همچون سرمایه گذاری ، پروژه ، معدن ، اکتشاف، خرید و فروش پنهان شود و کار کردن را سخت کند .
وی همچنین از “فریدون احمدی” مدیرعامل جدید ایمیدرو به عنوان فردی آشنا به امور اجرایی نام برد و گفت: وی تاکنون پروژه های بسیاری را با موفقیت مدیریت کرده ، با موضوع سرمایه گذاری و بنگاه داری به خوبی آشنا است و به عنوان رییس هیات مدیره مس و مسئولیت پیشین او در معاونت پارلمانی مجلس با مسائل تخصصی و اجتماعی به خوبی آشنا است .
 غضنفری با قدردانی از خدمات “وجیه اله جعفری ” در دوران سرپرستی ایمیدرو ، گفت: وی در یک شرایط خاصی سکان دار این سازمان بوده و با کمک و بهره گیری از تجربه او می توان کارها را به سرعت به جلو برد.
وزیر صنعت ، معدن و تجارت با تاکید براینکه باید در مسیر دستور رهبری در سال تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی قدم برداریم ، ادامه داد: این سازمان باید در اشتغالزایی موثر باشد و کار توسعه ای – اقتصادی کند. 
ایمیدرو باید یک سازمان توسعه ای – اقتصادی با نگاه خصوصی باشد 
غضنفری ادامه داد : ایمیدرو باید یک سازمان توسعه ای – اقتصادی با نگاه خصوصی باشد و دراین سازمان کار حرف اول را بزند .
وی با اشاره به وجود بیش از ۵۷ میلیارد تن ذخایر معدنی در کشور و اینکه از این میزان تنها ۳۰۰ میلیون تن استخراج می شود ، گفت: باید برای به اتمام رساندن طرح های نیمه تمام عزم خود را جزم کنیم.
غضنفری وجود بیش از حدود ۴۰ شرکت زیر مجموعه ایمیدرو را مورد توجه قرار داد و افزود: این سازمان گسترده می تواند با جذب منابع مالی جدید فرایند حرکت سریع تر را که نیازمند نگاهی متفاوت است ، ادامه دهد.
وی همچنین ادامه داد : با توجه به اخذ مصوبه استانی در استان خراسان رضوی مبنی بر سرمایه گذاری برای تولید ۲۰ میلیون تن کنسانتره و گندله از منابع معدنی ، ذخایر معدنی خواف سنگان این سرمایه گذاری باید هرچه سریع تر توسط مدیریت جدید عملیاتی گردد .
غضنفری افزود: از ایمیدرو نتظار می رود در مورد سایر پروژه های نیمه تمام و ذخایر معدنی موجود هم همانند معدن خواف با سرعت و با دقت عمل شود .
وی با اشاره به فعالیت های خوبی که در فولاد مبارکه ، ذوب آهن اصفهان ، شرکت ملی مس و سایر معادن انجام شده و همچنان در حال انجام است ، از ایمیدرو خواست تا با پیگیری مشکلاتی چون عدم دریافت به موقع ارز ، مشکل ماشین آلات و وضعیت کالا در گمرک سرعت عملیات پروژه ها را بالاتر برد.
 ایمیدرو باید نسبت به پروژه ها ، طرح ها و صنایع معدنی حساس باشد
وزیر صنعت ، معدن و تجارت معتقداست : ایمیدرو نه تنها باید نسبت به پروژه ها ، طرح های و صنایع معدنی دولتی حساس بوده و آنها را پیگیری کند ، بلکه باید نسبت به همه فعالیت های معدنی معدن کاران و صنایع معدنی بخشی خصوصی و جذب سرمایه گذاران حائز شرایط برای آن بخش و حل مشکلات آنها برنامه پیگیرانه داشته باشد .
به گفته غضنفری ، معدن همچنان موضوعی است که نیازمند معرفی و اطلاع رسانی بیشتری است تا هم مردم و هم سرمایه گذاران بیشتر با مزایای کار در این حوزه آشنا شوند و سرمایه های بیشتری به این سمت سوق پیدا کند .
وی همچنین با قدردانی از کارکنان ایمیدرو برای یاری مسئولان برای رسیدن به اهداف سال تولید ملی ، افزود: از همکاران خود در ایمیدرو و همه کسانی که برای سربلندی انقلاب اسلامی تلاش خود را می کنند، سپاسگزارم .
در پایان این مراسم وزیر صنعت ، معدن و تجارت علاوه بر ارایه حکم مدیرعاملی “فریدون احمدی ” به وی ، با اهدا لوح تقدیر از خدمات “وجیه اله جعفری ” در دوران سرپرستی ایمیدرو قدردانی کرد.

۳۹۳۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.