پیشنهاد وزیر صهیونیستی برای قطع جریان برق فلسطینی ها در نوار غزه

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، جلعاد اردان وزیر محیط زیست رژیم صهیونیستی به رادیو ارتش این رژیم گفت: تولید برق در تابستان امسال کمتر از تقاضا خواهد بود ، ما در نظر داریم از انرژی خورشید برق تولید کنیم و ممکن است برق را سهمیه بندی کنیم.

ارادان که عضو حزب دست راستی لیکود است و به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نزدیک است، گفت: اگر با چنین شرایطی مواجه شدیم، منطقی نیست در حالی که به غزه برق می دهیم، اسرائیلی ها اولین کسانی باشند که بهای کمبود برق را بپردازند .

وی این پیشنهاد را با ارسال نامه ای برای وزرایی که قرار است روز یکشنبه در نشستی راه های سهمیه بندی برق در فصل تابستان را مورد بررسی قرار دهند، مطرح کرد.

ارادان گفت: قطع برق از نوار غزه باعث خواهد شد که اسرائیل چهار در صد افزایش در تولید برق داشته باشد.

از سوی دیگر فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ‘حماس’ گفت: تهدیدهای وزیر محیط زیست اسرائیل در زمینه قطع برق و گاز از غزه در راستای اصرار بر ادامه محاصره نوار غزه و افزایش رنج فلسطینیان در این منطقه صورت می گیرد.

وی افزود: مطرح کردن این موضوع در حال حاضر با هدف منحرف کردن نگاه جهانیان نسبت به جنایت های اشغالگران در حق اسرای فلسطینی صورت می گیرد.

برهوم گفت: به این دلیل مصر باید برای مقابله با این اقدام صهیونیست ها برق و سوخت مورد نیاز فلسطینیان در غزه را تامین کند.

حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی در نوار غزه زندگی می کنند که به دلیل کمبود سوخت برای راه اندازی نیروگاه اصلی تولید برق غزه با مشکل رو به رو و روزانه با قطع مکرر برق به مدت ۱۸ ساعت مواجه هستند.

مترجمام **۱۴۳۹** ۱۵۰۶

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۳۰۱۲۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.