پیشنهاد یک قیمت تازه برای مرغ

۱۱ام بهمن ،

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گفت: از اواخر دی ماه جوجه‌ریزی کافی برای تأمین مرغ شب عید انجام شده و قیمت هم کاهش می‌یابد.

ممتازنیوز: حسین مقدم‌نیا در گفت‌وگو با  فارس با اعلام این خبر اظهار داشت: اتحادیه سراسری مرغداران به دنبال تعیین قیمت کف و سقف برای قیمت مرغ است تا از نوسان قیمت در بازار جلوگیری کند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران افزود: قیمت پیشنهادی اتحادیه ۵ هزار و ۳۰۰ تا ۵ هزار و ۶۰۰ تومان است تا قیمت را در این محدوده نگه دارد و بدون حساب و کتاب قیمت‌ها نوسان نداشته باشد.

مقدم‌نیا همچنین در خصوص وضعیت مرغ شب عید گفت: جوجه‌ریزی کافی از اواخر دی ماه آغاز شده و مشکلی برای شب عید وجود نخواهد داشت، ضمن اینکه در حال حاضر بیش از ۱۰۰ هزار تن ذخیره مرغ در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: شرکت پشتیبانی امور دام نیز از روز قبل توزیع مرغ به قیمت ۵ هزار و ۲۰۰ تومان را در کشور آغاز کرده که قیمت را متعادل خواهد کرد.

مقدم‌نیا در خصوص سبب افزایش یکباره قیمت مرغ با وجود مازاد تولید و ذخیره بیش از ۱۰۰ هزار تن افزود: معمولا هر ساله در اواخر دی ماه سالن‌های مرغداری خالی و جوجه‌ریزی تازه انجام می‌شود که این مسئله شاید کاهش عرضه را به دنبال داشته است.

وی همچنین ادامه داد: گرانی محصولات پروتئینی مانند گوشت مصرف را به سمت مرغ شیفت داده و به همین سبب تقاضا برای این محصول بیشتر شده است.


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.