پیشنهاد یک کارشناس اقتصادی به خرید طلا

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

کارشناس برجسته موسسه مالی آی تراست گلد تاکید کرد: بحران در روابط روسیه و اوکراین تنها یکی از دلایل افزایش قیمت جهانی طلا است و به نظر من نخریدن طلا در شرایط کنونی کاری احمقانه است

خبر اقتصادی:به گزارش،مارکت واچ، “کوین کر” تحلیلگر ارشد موسسه آی تراست گلد تصریح کرد: چشم انداز بازار طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی تحت تاثیر تحولات اوکراین بسیار روشن و امیدوار کننده است. با توجه به کاهش شدید قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی احتمال بسیار کمی وجود دارد که قیمت طلا امسال بار دیگر با کاهش روبرو شود.

بر اساس این گزارش وی افزود: در شرایط کنونی عدم سرمایه گذاری بلند مدت در بازار طلا یک تصمیم احمقانه و نابخردانه است. به نظر من قیمت طلا در بلند مدت با افزایش روبرو خواهد شد.

اظهارات این کارشناس ارشد اقتصادی در تناقض با نظرات برایان لوندین از موسسه گلد نیوزلتر است. لوندین بر این باور است که افزایش قیمت طلا به واسطه بحران اوکراین موقت و مقطعی خواهد بود. بهترین زمان برای خرید طلا در زمان اوج بحران های سیاسی نیست.

وی کوین کر بر این باور است که غیر از بحران اوکراین عوامل دیگری نیز در افزایش قیمت طلا موثر بوده است. اجرای سیاست های محرک پولی از سوی بانک های مرکزی جهان و انتشار یافتن و چاپ پول یکی از مهمترین عوامل افزایش بیشتر قیمت طلا خواهد بود.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.