پیشنهاد یک گروه شبه‌نظامی در مالی برای انجام مذاکرات صلح با دولت این کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از خبر گزاری ایسنا در تاریخ ۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱،

reuters2-45.jpg

گروه شبه‌نظامی انصار الدین پیشنهاد انجام مذاکرات صلح با دولت مرکزی مالی را مطرح نمود.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش تفسیری شبکه خبری دویچه وله، این طرح در حالی از سوی این گروه شبه‌نظامی مطرح شده است که کشورهای غرب آفریقا به برنامه خود برای انجام یک مداخله نظامی در جهتی بازپس‌گیری نواحی شمالی مالی از دست شبه نظامیان ادامه می‌دهند.

گروه انصار الدین روز سه شنبه از همهی جنبش‌های مسلحانه در شمال مالی خواست تا برای انجام یک مذاکره سیاسی فراگیر در باماکو، پایتخت مالی خود را آماده نمایند.

این گروه شبه‌نظامی که گزارش تفسیری شده با القاعده نیز ارتباط دارد، هرگونه اقدام تروریستی و افراطگرایی در منطقه را رد نموده است. نمایندگان این گروه همچنین پس از گفتگو با رئیس‌جمهوری بورکینا فاسو در پایتخت این کشور که روز سه شنبه صورت گرفت، خواستار توقف همهی خشونت‌ها در شمال مالی شدند.

این گروه شبه نظامی همچنین اعلام نموده که به همهی حقوق بنیادین و آزادی‌ها احترام می‌گذارد و اجازه می‌دهد تا اشخاصی که آواره شده‌اند و پناهندگان نیز به خانه‌های خود در شمال مالی بازگردند.

در این نشست همچننی دو طرف خواستار تحقق توافق صلح برای پایان دادن به بحران در منطقه شدند.

با وجود اینکه گروه انصار الدین به دنبال انجام مذاکرات صلح با دولت مرکزی مالی می باشند، کارشناسان نظامی بین‌المللی در حال تنظیم پیش‌نویس طرحی برای مداخله نظامی به منظور باز پس‌گیری مناطق شمالی این کشور می باشند. این طرح‌ها روز سه شنبه به بلوک اقتصادی کشورهای غرب آفریقا (اکوواس) ارائه شد تا در خصوص آن رای دهند.

همچنین شورای امنیت سازمان ملل به رهبران آفریقایی تا ۲۶ نوامبر مهلت داده تا با این طرح در خصوص مداخله نظامی در مالی موافقت نمایند. همچنین انتظار می‌رود چهار هزار نیروی آفریقایی در عملیات باز پس‌گیری این نواحی شمالی شرکت داشته باشند.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.