پیشنهاد ۱۵میلیون تومانی برای مدل پایه رانا

پیشنهاد ۱۵میلیون تومانی برای مدل پایه رانا

عصرخودرو : مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای فلزی و معدنی سازمان حمایت از پیشنهاد ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومانی ایران خودرو برای مدل پایه رانا در جلسه اخیر کمیته خودرو خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد به ازای هر یک ماه تأخیر در تحویل رانا، ۱.۵ درصد مبلغ پرداختی به خریداران بازگردانده شود.

به نقل از فارس، شهرام میرآخورلو اظهار داشت: در جلسه اخیر کمیته خودرو، شرایط پیش فروش رانا مشخص و عنوان شد که پیش فروش ۲۶ هزار دستگاه رانا طی سال جاری مورد تأئید وزارت صنعت است.  

وی ادامه داد: در این جلسه سود مشارکت ۲۰ درصد و سود انصراف ۱۸ درصد در پیش فروش رانا عنوان ملاک عمل قرار گرفت و قرار شد ایران خودرو با ارائه اسناد و مدارک خود، قیمت‌ رانا را از سازمان حمایت دریافت کند.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر کمیته قیمت‌گذاری خودرو، پیشنهاد ایران خودرو برای مدل پایه رانا ۱۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان اعلام شد.

میرآخورلو در مورد فروش نقدی رانا نیز گفت: ایران خودرو نمی‌تواند فروش نقدی رانا داشته باشد مگر اینکه قبل از آن، قیمت قطعی این خودرو را با ارائه اسناد و مدارک از سازمان حمایت دریافت کند.

وی تأکید کرد: در جلسه اخیر کمیته خودرو مقرر شد که از مهرماه امسال به ازای هر یک ماه تأخیر در تحویل رانا، ۱٫۵ درصد مبلغ پرداختی به خریداران بازگردانده شود.

وی توضیح داد: در پیش فروش رانا زمان تحویل خودرو از مهر تا آذرماه عنوان شده است که در جلسه خودرو تأکید کردیم زمان تحویل خودرو باید به طور مشخص در قرارداد ذکر شود.

مدیر کل نظارت سازمان حمایت ادامه داد: همچنین تحویل خودرو به خریداران از زمان صدور فاکتور نباید بیش از ۱۵ روز طول بکشد و اگر این تأخیر اتفاق بیفتد، باز هم جریمه ۱٫۵ درصدی شامل حال خودروساز خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسئولان ایران خودرو برای فروش نقدی رانا تمایل دارند، گفت: خودروسازان برای فروش نقدی باید ابتدا تعهدات قبلی خود را عملی کنند،اما با توجه به بالا بودن توان تولید ایران خودرو ممکن است پیش از اتمام تعهدات پیش‌فروش، مجوز فروش نقدی رانا را صادر کنیم.

وی گفت: قیمت قطعی رانا احتمالاً طی دو هفته آینده مصوب خواهد شد.

جمعه ۱۹ خرداد   ۱۰:۱


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.