پیشنهاد ۲۰ میلیارد دلاری ۱+۵ به ایران

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

لغو تحریم شبکه «سوئیفت»

دبکا» مدعی شد
پیشنهاد ۲۰ میلیارد دلاری ۱+۵ به ایران/ظریف لغو تحریم «سوئیفت» را هم می‌خواهد
پایگاه صهیونیستی «دبکا» به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای نوشته است ۱+۵ در دور تازه مذاکرات پیشنهادی به ارزش ۲۰ میلیارد دلار به ایران ارائه کرده و طرف ایرانی هم لغو تحریم شبکه «سوئیفت» را خواستار شده است.
 پایگاه صهیونیستی «دبکا» یک روز پس از پایان دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، نوشته است طرف غربی بسته‌ای را به ارزش حدودی ۲۰ میلیارد دلار به ایران پیشنهاد کرده است.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران بامداد روز یکشنبه در ژنو سوئیس با توافق طرفین برای برگزاری دور بعدی گفت‌وگوها با فاصله ده روز، پایان یافت. طرفین تأکید کرده‌اند که مذاکرات فشرده اخیر، کمک شایانی به کاهش اختلافات کرده و احتمال دستیابی به توافق در چند هفته آینده وجود دارد.

دبکا به نقل از منابع نزدیک به مذاکرات هسته‌ای، نوشته است «جان کری» وزیر خارجه آمریکا در این دور از مذاکرات پیشنهاد آزادسازی فوری ۳ میلیارد دلار از مجموع ۵۰ میلیارد دلار درآمدهای بلوکه‌شده ایران را مطرح کرده است.

علاوه بر این، ۱+۵ پیشنهاد کاهش تحریم‌ها در بخش پتروشیمی، فلزات گرانبها و صنعت خودرو را ارائه کرده است. این کاهش تحریم‌ها نیز ارزشی حدود ۱۶٫۵ میلیارد دلار برای ایران درآمد ایجاد می‌کند.

به نوشته دبکا، طرف ایرانی به سرپرستی «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه، از ۱+۵ خواسته است تحریم سوئیفت برای بانک‌ها و موسسات مالی ایران نیز لغو شود.

دبکا در گزارش خود به امتیازات و پیشنهادات طرف احتمالی اشاره‌ای نکرده است.

دیروز بسیاری از منابع از احتمال حصول توافق هسته‌ای خبر داده بودند، با این حال گفته می‌شود مخالفت فرانسه با پیش‌نویس توافق سبب شده تا طرفین تصمیم به برگزاری دور بعدی مذاکرات بگیرند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.