پیشکسوتان حوزه موسیقی آینده‌ای ندارند/ نوازندگان فقط برای دل خودشان ساز می‌زنند

۲۷م اسفند ،

ملیحه سعیدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین:

نوازنده پیشکسوت قانون گفت: هنرمندان و پیشکسوتان حوزه موسیقی اصلا آینده‌ای ندارند و موسسه هنرمندان پیشکسوت اگر به مرحله اجرا برسد می‌تواند بسیاری از مشکلات این هنرمندان را برطرف کند.

ملیحه سعیدی، نوازنده قانون در گفت و گو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین دربارهٔ موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: هنرمندان و پیشکسوتان حوزه موسیقی اصلا آینده ای ندارند و این موسسه اگر به مرحله اجرا برسد می تواند بسیاری از مشکلات این هنرمندان را برطرف کند.

این نوازنده قانون در ادامه افزود: بسیاری از هنرمندان در وضعیت معیشتی نامناسبی قرار دارند و باید به آنها رسیدگی شود زیرا این اشخاص سالیان سال برای به ثمر رسیدن هنر این مملکت زحمت کشیده اند، وظیفه مسئولین و مردم این است که از آنها قدردانی کنند البته پیشکسوتان همیشه متواضع بودند و با عشق و علاقه برای موسیقی زحمت کشیدند.

سعیدی در ادامه بیان کرد: همچنین این موسسه می تواند هنرمندان را در انتشار یافتن آثار آنها یاری کند زیرا بسیاری از پیشکسوتان به سبب اوضاع نامناسب اقتصادی در حوزه موسیقی ترجیح می دهند فقط برای دل خودشان ساز بزنند در حالیکه این آثار باید به گوش همه برسد زیرا میراث فرهنگی در دستان توانای این هنرمندان است.

این نوازنده در ادامه تاکید کرد: همچنین درخواست من از مسئولین این است که هنرمندانی همچون حسن کسایی، همایون خرم، جلیل شهناز و… را جاودانه سازند و جاودانه شدن آنها تنها از طریق ساختن مستندهای هنری و فرهنگی میسر می گردد تا آیندگان بدانند موسیقی به کمک این عزیزان شکوفا شده است.

ملیحه سعیدی با اشاره به اینکه نباید هنرمندان را فراموش کنیم، گفت: موسسه هنرمندان پیشکسوت باید به حقوق و بیمه هنرمندان رسیدگی کند، همچنین بودجه ای را به وام ضروری برای پیشکسوتان اختصاص دهند تا اگر هنرمندان دچار مشکل شدند این امید را داشته باشند که این موسسه از آنها حمایت می کند.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.