پیشگیری از جرم نیازمند عزم ملی و تعامل قوای سه‌گانه است

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به ضرورت همکاری قوای سه‌گانه در پیشگیری از جرم گفت: پیشگیری از جرم و از بین بردن بسترهای آن نیازمند عزم ملی هر یک از قوای سه‌گانه است.

“سیدحمیدرضا طباطبایی”در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به ضرورت همکاری قوای سه‌گانه در پیشگیری از جرم، اظهار داشت: طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران یکی از مهمترین وظایف دستگاه قضا پیشگیری از وقوع جرم است، البته این امر به معنای این نیست که چنین مسئله‌ای تنها بر عهده نهاد قوه قضاییه است.

وی ادامه داد: عملکرد هر یک از قوای سه‌گانه در ارتباط با پیشگیری از وقوع جرم و تعامل آن‌ها در راستای از بین بردن بسترهای جرم نقش بسیاری در این زمینه ایفا می‌کند.

طباطبایی افزود: چنانچه قوه مقننه که نقش تدوین قوانین مورد نیاز جامعه را برعهده دارد، قوانین لازم و کافی به منظور ممنوعیت و بسته شدن راه‌های جرم اتخاذ نکند قطعا وقوع جرم تسریع می‌یابد.

وی یا تاکید بر ضرورت عزم ملی به منظور از بین بردن زمینه جرم در جامعه گفت: حاکمیت یعنی هر یک از قوای سه‌گانه باید برنامه‌ریزی و تدابیر لازم را در جهت بهبود وضعیت اقتصاد، امنیت عمومی و مبارزه با فساد در رابطه با این مهم اتخاذ کنند.

عضو کمیسیون قضایی مجلس نهم در پایان خاطرنشان کرد: قوه قضاییه با صدور احکام عادلانه و بدون تاخیر و با در نظر گرفتن نهایت دقت در جهت بازدارندگی از جرم می‌تواند کاملا موثر باشد. 

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.