پیشگیری از سرطان

سلامت > عمومی– در زبان عربی سرطان به‌معنای خرچنگ است و در عالم پزشکی نیز انواع سرطان شبیه خرچنگ‌هایی غول پیکر بر سلامتی انسان‌ها چنبره زده و آن راتهدید می‌کنند.

امروزه در بیشتر نقاط دنیا مؤسساتی با حوزه فعالیتی فرا ملی درصدد به‌دست‌آوردن راه‌های پیشگیری از سرطان یا مبارزه علیه آن هستند؛ مؤسساتی که دانشمندان حوزه‌های مختلف علوم پزشکی در آن به فعالیت علیه سرطان، این بیماری فرا گیر قرن مشغول هستند.
شیمی درمانی یکی از دستاوردهای پزشکی در مبارزه علیه رشد سرطان‌ها و متوقف کردن فعالیت آنهاست.

در ساخت برخی از داروهای شیمی‌درمانی از منابع گیاهی استفاده می‌شود. با این وصف گیاه درمانگران می‌گویند که قبل ازابتلا به سرطان با برنامه‌ریزی و توصیه‌هایی می‌توان برای پیشگیری از انواع سرطان اقدام کرد که البته مهم‌ترین قدم نیز تغییر دادن سبک زندگی و البته رژیم غذایی افراد است. شیوه زندگی برای دوری از سرطان در توصیه‌های گیاه درمانگران شامل این نکات است:

وعده‌های سبزی و میوه هر چه بیشتر جای وعده‌های چربی و گوشت قرمز را بگیرد. تنوع در برنامه غذایی به جای یکنواختی. غلات کامل بیشتر به جای قندهای عمل آمده. مصرف ادویه جات طبیعی به جای چاشنی‌های مصنوعی. استفاده از گیاه‌داروها به جای داروهای شیمیایی. روی آوردن به ورزش و در نتیجه به‌دست‌آوردن آرامش و زندگی بدون تنش و استرس. استفاده از آبمیوه و سبزیجات به جای انواع نوشیدنی‌های صنعتی.

یکی دیگر از پیشنهاد‌های گیاه‌درمانگران استفاده از سالاد گیاهی پیشگیری از سرطان است که جاناتان هارتول در کتاب «گیاهان مورد استفاده علیه سرطان» آن را پیشنهاد می‌دهد. این سالاد گیاهی شامل سیر، پیاز ، فلفل قرمز، گوجه‌فرنگی، گل شبدر قرمز، چغندر پخته خرد کرده، کرفس، گل تازه همیشه بهار و گل تازه کاسنی، خیار ، زیره سبز، بادام زمینی، خرقه و مریم گلی است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.