پیشینه ای از تاریخچه انگشت حلقه ازدواج

اعلام عشق و تعهد افراد به وسیله مبادله حلقه رسمی است که سالها قبل از اینکه ستاره پاپ “بیانسه (Beyonce)” در آهنگ خود به آقایان گوشزد کند حلقه خود را در انگشتانشان قرار دهند، وجود داشت. پیشینه این مطلب به…

ممتازنیوز : اعلام عشق و تعهد افراد به وسیله مبادله حلقه رسمی است که سالها قبل از اینکه ستاره پاپ “بیانسه (Beyonce)” در آهنگ خود به آقایان گوشزد کند حلقه خود را در انگشتانشان قرار دهند، وجود داشت. پیشینه این مطلب به مصر باستان باز می گردد.

۱) مصریان باستان
مصریان باستان، اعتقاد داشتند که یک رگ در انگشت چهارم دست قرار دارد که مستقیماً به قلب متصل است. آنها معتقد بودند با قرار دادن یک حلقه در این انگشت، علاقه بین آنها پایدار مانده و نمی تواند از نوک انگشت بگریزد.

۲) یونانیان باستان
زمانی که مصر در سال ۳۳۲ قبل از میلاد، توسط اسکندر فتح شد، مصریان عقیده خود در رابطه با حلقه ازدواج را به یونانیان انتقال دادند.

۳) رومی ها
رومی ها، رسم استفاده از حلقه انگشتر را از یونانیان گرفتند. آنها نیز اعتقاد داشتند که یک رگ در انگشت مستقیماً با قلب در ارتباط است و آنرا رگ عشق می نامیدند.

۴) انگلستان
در سال ۱۵۴۹، شاه ادوارد ششم مقرر کرد که انگشت چهارم از سمت راست دست چپ، رسماً به عنوان انگشت حلقه محسوب شود.

۵) اسکاتلند
طبق سنت اسکاتلندی، انگشت حلقه در دست راست بود، اما سرانجام به دست چپ تغییر یافت. این اتفاق در کلیسای رومی ها، در تشریفات مذهبی کاتولیک پل پنجم در سال ۱۶۱۵، افتاد و از آن زمان اعلام شد که دست چپ، دست ازدواج است.

۶) الماس، بهترین دوست خانمها
جالب است بدانید، بر طبق افسانه اولین زنی که یک حلقه نامزدی الماس را استفاده نمود، پرنسس ماری از بورگاندی بود که نامزد اطریشی وی آرشدوک ماکسیمیلیان اول از اطریش در تاریخ ۱۷ آگوست ۱۴۷۷، زمانی که از وی خواستگاری نمود، حلقه ای از جنس الماس به وی اهدا کرد.

طبقه بندی: اخبار مهم   |   تعداد بازدید: ۱۰۰ نفر   |   تاریخ انتشار: جمعه ۱۰ شهریور
آخرین اخبار و جدیدترین مطالب در مورد , تاریخچه, تاریخچه انگشت حلقه ازدواج, حلقه ازدواج, شرحی مختصر از تاریخچه انگشت حلقه


مجله اینترنتی عکس ، دانلود اهنگ ، اس ام اس ، اخبار روز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.