پیشی گرفتن گوگل بر مایکروسافت

روز دوشنبه در بازار بورس وال استریت شرکت گوگل برای اولین بار از مایکروسافت جلو افتاد. گوگل در حالی در این بازار پیش افتاده است که درآمد به مراتب کمتری از مایکروسافت دارد.

به گزارش وب‌سایت computerworld، روز دوشنبه بازار بورس وال استریت در حالی به کار خود خاتمه داد که شاهد افزایش ارزش سهام گوگل و افت سهام مایکروسافت بود. ارزش شرکت گوگل از نظر شاخص کل سرمایه بازار ۱۲/۲۴۹ میلیارد دلار برآورد شد و ارزش شرکت مایکروسافت نیز ۴۴/۲۴۷ میلیارد دلار. این در حالی است که درآمد گوگل ۲۱/۱۲ میلیارد دلار اعلام شده و درآمد مایکروسافت ۰۶/۱۸ میلیارد دلار.
تحلیلگران علت این امر را در رشد شتابنده ارزش سهام گوگل دانسته‌اند. گوگل به مرور توانست سرمایه گذاران را قانع کند که چیزی بیش از یک موتور جست‌وجوگر بزرگ است و کم کم محصولاتی مثل آندروید و یوتیوب را به منابع درآمدی خود افزود.
سهام این شرکت فقط در سال‌جاری حدود ۱۸ درصد رشد داشته است. سرمایه‌گذاران وال استریت انتظار دارند ارزش سهام شرکت گوگل سال بعد حدود ۲۷ درصد افزایش یابد. اما سهام مایکروسافت حدود یک دهه است که با رشد یکنواختی افزایش می‌یابد و در این سال‌ها از ۳۰ درصد فراتر نرفته است.
البته برخی از تحلیل گران نیز معتقدند ارزش سرمایه‌ای شرکت مایکروسافت کمتر از حد واقعی برآورد شده است. اما برای قضاوت نهایی درباره مایکروسافت باید منتظر ماه‌های بعدی ماند و دید مایکروسافت با محصولات جدیدی مثل ویندوز ۸، ویندوز فون ۸ و رایانه لوحی سورفیس خود چه می‌کند.

منبع:  همکاران سیستم


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.