پیش‌بینی‌خسروی از بازار مسکن بهار

۲۹فروردین۱۳،

به گزارش نوساز به نقل از ایسنا، همپای نوسانات نرخ ارز، مسکن هم بحث داغ محافل شده و هر کسی نگران از افزایش بیشتر قیمت‌ها هر روز قیمت‌های تازه را پیگیری می‌کند که در این میان عده‌ای سودجو به این بازار، جو افزایشی وارد می‌کنند که به نقل از قلی‌خسروی باید تلاش شود در سال جاری از ساخت تورمی عبور نکنیم و صنعت اجاره را در کشور فعال کنیم.

به دنبال افزایش قیمت مسکن در نیمه دوم سال قبل، عده‌ای در این بازار با هدف کسب سود، خرید و فروش‌های خود را افزایش دادند و عده‌ای نیز به سبب نیاز به مسکن مجبور به خرید و فروش با قیمت‌های بالا شدند.

روند خرید و فروش حبابی قیمت‌های مسکن تا اواخر سال قبل به گونه‌ای ادامه داشت که سه ماه پایانی سال قبل شاهد بیشترین عقد قرارداهای مسکن بودیم و به نقل از بعضی مشاوران املاک و کارشناسان این بخش، افزایش تعداد قراردادها تحت تاثیر شرایط مختلفی از جمله ترس از گران‌تر شدن قیمت‌ها در سال تازه، متداول بودن افزایش خرید و فروش‌ هر ساله در پایان سال بود.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک معتقد است: تا زمان تثبیت نشدن نرخ ارز، بازار مسکن دچار فراز و نشیب‌هایی می‌شود و در سه ماه اول امسال بازار مسکن در رکود است.

از اواخر سال قبل تاکنون پیش‌بینی‌های بسیاری از سوی کارشناسان و صاحب‌نظران درخصوص وضعیت مسکن در سال ۹۲ مطرح شد که در این اظهار نظرها بی‌ثباتی نرخ ارز مهمترین مسئله در بازار مسکن عنوان شد؛ عده‌ای معتقدند ” تا زمان تثبیت نرخ ارز، بازار مسکن هم در تب و تاب است و روند افزایشی قیمت ادامه دارد”. عده‌ای دیگر “رکود در بازار را پیش‌بینی کرده و می‌گویند قیمت واقعی مسکن در تابستان مشخص می‌شود”.

مصطفی قلی خسروی با اشاره به اعلام افزایش ۵۲ درصدی قیمت زمین کلنگی از سوی مرکز آمار ایران به ایسنا، گفت: باید تلاش شود در سال جاری از ساخت تورمی عبور نکنیم و صنعت اجاره را در کشور فعال کنیم.

وی با اشاره به تغییر دولت در آینده‌ی نزدیک، از مسئولان دولت تازه خواستار شد: پروژه مسکن مهر و بازسازی بافت فرسوده ادامه یابد تا وضعیت بازار مسکن جو آرام‌تری به خود گیرد.

پس از پیش‌بینی‌های مسکن از سال قبل تاکنون، بر اساس گزارش‌های میدانی ایسنا و گفت‌وگو با صاحب‌نظران مسکن، این بازار در ماه اول ۹۲ آرامش خود را نسبت به اسفندماه نشان داد و بعضی مشاوران املاک مناطق مختلف تهران ادامه قیمت‌های سال قبل در مسکن را عنوان کرده و می‌گویند تاکنون تغییری در قیمت مسکن نداشته‌ایم و بازار در رکور به سر می‌برد.


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.