پیش‌بینی‌های بیل گیتس از آینده بازار جهانی رایانه

۱۷اردیبهشت،

 

«بیل گیتس» (Bill Gates) اعلام کرد که صاحبان دستگاه‌های الکترونیکی اندروید و رایانه لوحی iPad از این محصولات خسته و ناامید شده‌اند و در مقابل امیدواری فراوانی به آینده رایانه‌های لوحی شخصی دارند. 
 
بنابر گزارشی که وب پایگاه اینترنتی guardian منتشر کرده است، به عقیده موسس شرکت مایکروسافت، صاحبان رایانه‌های روحی iPad و اندروید ممکن است هم‌اکنون متوجه این قضیه نشده باشند، اما بیشتر آن‌ها از این محصولات ناامید شده‌اند. زیرا نمی‌توانند در رایانه لوحی خود تایپ کنند، نمی‌توانند فایل متنی تازه بسازند و قادر به استفاده از مجموعه نرم افزاری Office مایکروسافت نیستند. 
این‌ها نظرات «بیل گیتس» بوده است که البته سه سال قبل هم در مورد رایانه لوحی iPad اپل گفته بود که این محصول حرفی برای گفتن ندارد و امیدوار است که مایکروسافت مدل بهتر آن را روانه بازار کند. 
اما این طور که مرکز تحقیقاتی IDC توضیح داده است، ‌ از آپریل ۲۰۱۰ تاکنون ۱۴۱ میلیون دستگاه iPad در جهان فروخته شده است و تعداد کل رایانه‌های لوحی به فروش رفته در جهان در این مدت ۲۵۳ میلیون عدد بوده که از این رقم تنها ۲ میلیون دستگاه به Surface RT و Surface Pro مربوط می‌شود. با این اوصاف، صحبت گیتس اندکی عجیب به نظر می‌رسد. 
گیتس توضیح داد که مشکل اصلی مایکروسافت تلاش این شرکت برای توسعه فعالیت‌های تجاری در چین است که سطح تقلب و تخلف در این کشور بسیار بالا است و دولت این کشور به همراه بسیاری از شرکت‌های تجاری امکان توسعه فعالیت‌ها را برای شرکت‌های خارجی سخت می‌کنند. این مشکل در هیچ منطقه دیگری از جهان دیده نمی‌شود و این مسئله به یک فاجعه برای افزایش درآمد‌ها در چین تبدیل شده است. 
گیتس در گفتگو با مرکز خبری CNBC توضیح داد که سیستم‌عامل ویندوز ۸ وجه تمایزی بین رایانه‌های شخصی و رایانه‌های لوحی محسوب می‌شود که می‌تواند توجه همه کاربران را به خود جلب کند.

 

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.