پیش‌بینی افزایش قیمت ‌طلا در هفته جاری

۱۸م آذر ،

بینا- اکثر شرکت کنندگان در آمارگیری این هفته کیتکو انتظار افزایش قیمت طلا در هفته آینده را دارند اگرچه انتظارشان از میزان افزایش قیمت طلا برابر با هفته قبل نیست.
۲۴ نفر در این آمارگیری شرکت کرده‌اند. این اشخاص شامل معامله‌گران شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، معامله‌گران بازار آتی، مدیران پولی و تحلیل‌گران فنی بازار می باشند. از این میان ۱۵ نفر موافق افزایش قیمت طلا و ۵ نفر انتظار کاهش قیمت را در هفته آینده دارند در حالیکه ۴ نفر طرفدار ثبات یا نوسانات اندک قیمت‌ها در هفته آینده می باشند. با این حساب ۶۲٫۵ درصد طرفدار افزایش قمیت، ۲۰٫۸ درصد کاهش قیمت و ۱۶٫۷ درصد ثبات قیمت‌ها را پیش بینی می‌کنند.
طرفداران افزایش قیمت طلا در هفته آینده به دو گروه تقسیم می‌شوند. یک گروه معتقد می باشند که به سبب نوسانات شدید قیمت‌های طلا در شرایطی که اکثر سرمایه‌گذاران فروشنده شده بودند؛ بازار طلا به شدت افت کرد و قمیت‌های فروش نقدی به شدت کاهش یافتند.
این گروه اعتقاد دارند که تا زمانی که قیمت‌های حمایتی طلا بین ۱۶۷۰ تا ۱۶۶۰ دلار در هر اونس در حال نوسان می باشند، بازار این فلز زرد پتانسیل افزایش قیمت را دارد.
گروه دیگر طرفداران افزایش قیمت طلا معتقد می باشند که با گذر بازار طلا از دوران تعطیلات آخر هفته، این بازار از عوامل افزایشی بنیادی مانند سیاست‌های محرک پولی بانک مرکزی بهره خواهد برد و در نهایت منجر به افزایش قیمت طلا خواهد شد.
تعدادی از اشخاص این گروه به جلسه کمیته بانک فدرال رزرو در هفته آینده به عنوان کاتالیزوری برای جهش قیمت‌ها اشاره می‌کنند. انتظار می‌رود که این کمیته در جلسه ماه سپتامبر در روز چهارشنبه، خبر از به کار گیری ابزارهای تازه محرک مالی بدهد.
طرفداران کاهش قیمت طلا در هفته آینده اعتقاد دارند که بازار طلا در یک روند کاهشی کوتاه مدت قرار دارد که احتمال تغییر این روند به شدت کم است. دارین نیوسام (Darin Newsom)، یک تحلیل‌گر ارشد بازار، معتقد است که “باید توجه کرد که هم اکنون، روند قیمتی قراردادهای آتی برای ماه فوریه، کاهشی است.
در این قراردادها قیمت حمایتی ۱۶۶۹ دلار در نظر گرفته شده است که این قیمت معادل ۵۰ درصد نوسانات قیمت بین سطوح ۱۵۳۸٫۱۰ دلار تا ۱۸۰۰ دلار در هر اونس است.”
طرفداران نوسانات اندک یا ثبات قیمت‌ها معتقد می باشند که روند فعلی مناقشات برای حل مشکل بحران مالی (پرتگاه مالی) در آمریکا سبب خواهد شد که این فلز زرد در یک محدوده کوچک در نوسان باشد.
علاوه بر این، این اشخاص به این نکته نیز اشاره می‌کنند که از آنجاییکه به انتهای سال نزدیک می‌شویم؛ اکثر بازارها بی ثبات و پرنوسان‌ می باشند و همین امر سبب خواهد شد که اکثر عاملان بازار در حال حاضر علاقه به توقف معاملات دارند و به همین سبب قیمت طلا تغییرات محسوسی نخواهد کرد.
فرانک لش (Frank Lesh)، کارگزار و تحلیل‌گر بازارهای آتی، اشاره می‌کند که اگرچه احتمال می‌رود که طلا، هفته‌ای با عملکرد ضعیف همراه با یک روند فروشی را به پایان رسانده است، با این حال وی تلاش موثری برای افزایش قیمت‌ها در بازار ملاحظه نمی‌کند.
وی همچنین معتقد است که ” باید به خاطر داشته باشیم که طلا در ماه نوامبر به پایین‌ترین سطوح قیمتی رسید. و ما هنوز با شرایط مالی دشواری روبرو هستیم و هیچ کس نمی‌داند که بازار چگونه به این شرایط پاسخ خواهد داد.
بنابراین من هنوز هم معتقد هستم که بازار در یک محدوده معین، نوسان خواهد کرد و انتظار دارم که قیمت‌ها در هفته آینده یک روند ثابت و یکنواخت را تجربه کنند.”

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.