پیش‌بینی مرد طلایی از آینده بازار ارز و طلا

پیش‌بینی مرد طلایی از آینده بازار ارز و طلا | چاپ |
سه شنبه ۲۸ شهریور ساعت ۱۴:۲۶

بینا-  رییس اتحادیه طلا وجواهر با تاکید بر این‌که در حال حاضر هیچ پیش بینی از وضعیت بازار ارز و طلا و سکه قابل ارائه نیست، گفت: قیمت طلا در داخل کشور طی هفته‌های اخیر از نوسان زیادی برخوردار بوده و افزایش و کاهش قیمت ارز نیز به صورت روزانه اتفاق می‌افتد.
به گزارش بینا، محمد کشتی آرای به ایسنا افزود: حدود چهار ماه گذشته قیمت طلا در بازارهای جهانی ثابت بود، ولی درایران نوسان داشت. در حال حاضر نیز با تصمیمات مقامات اقتصادی کشور، این امید می رود که با تثبیت و مشخص شدن نرخ ارز بتوانیم روال ثابتی در قیمت آن داشته باشیم.
رییس اتحادیه طلا وجواهر با بیان این‌که قیمت‌ها در ایران تابع نرخ ارز است، گفت: این روزها قیمت نفت در بازار جهانی در حال افزایش و کاهش است که این نوسان تاثیر زیادی روی قیمت طلا و بازار جهانی آن می گذارد. همچنین کاهش ارزش دلار در بازار جهانی عاملی برای نوسان قیمت‌ها شده است.
وی با تاکید بر این‌که کارشناسان اقتصادی باید براساس شرایط موجود نرخ ثابتی از ارز را مشخص کنند، بیان کرد: کاهش یا افزایش نرخ ارز قابل پیش‌بینی نیست. باید منتظر ماند تا در لحظه تصمیمات متناسب با شرایط اقتصادی گرفته شود و نمی‌توان آینده را پیش بینی کرد.
بهای معاملات طلا روز دوشنبه به دنبال صعود ارزش دلار، کاهش یافت. معاملات حجم بالای طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک، ۱٫۲۰ دلار (۰٫۱ درصد) کاهش بها یافته و به ۱۷۷۱ دلار در هر اونس رسید.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.