پیش‌بینی وزارت مسکن دربارهٔ قیمت خانه در سال آینده

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از ورود متقاضیان مصرفی در بازار ۹۳ خبر داد و گفت: سال آینده تعداد معاملات مسکن اندکی افزایش می‌یابد اما بازار مسکن با اطمینان تثبیت قیمت آغاز می‌شود.

به گزارش ممتاز ؛ ابوالفضل صومعلو در گفت‌وگو با ایسنا دربارهٔ روزهای پایانی بازار مسکن امسال و سال آینده اظهار کرد: افزایش تعداد معاملات مسکن به معنای افزایش در قیمت‌ها نیست چراکه با توجه به حجم بالای عرضه مسکن، انتظار نمی‌رود شاهد تغییرات محسوس قیمتی در بازار مسکن باشیم.

تورم عمومی مهم‌ترین عامل افزایش قیمت خانه

وی عوامل متعددی را در بازار مسکن موثر دانست و گفت: مجموعه‌ای از عوامل بر رفتار قیمت‌ها در بازار مسکن تاثیرگذار می باشند که مهم‌ترین عامل تاثیرگذار در جهت افزایش قیمت مسکن نرخ تورم عمومی است.

صومعلو افزود: بر اساس اطلاعات رسمی، رشد شاخص بها در ۹ ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۳۹ بوده که رشد شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی نیز نشان دهنده میزان کاهش ارزش واقعی ریال است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور مسکن با بیان اینکه به طور طبیعی در شرایط تورمی، قیمت اسمی مسکن برای جبران کاهش ارزش ریال افزایش می‌یابد، اظهار کرد: یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل مقاومت بازار مسکن در مقابل افزایش قیمت، وضعیت عرضه مسکن در سال جاری است.

عرضه انبوه مسکن در سال جاری

وی با اشاره به افزایش آمار پروانه‌های ساختمانی از سال ۸۹ به بعد گفت: افزایش این آمار بدین معنی است که با توجه به دوره ساخت تقریبا دو ساله مسکن پس از اخذ پروانه در سال جاری بازار مسکن با عرضه انبوه مواجه است.

افزایش معاملات مسکن و تثبیت قیمت در سال آینده

صومعلو تصریح کرد: هر چند پیش‌ فرض‌های گوناگون، منجر به پیش‌بینی‌های متنوع بازار مسکن در کوتاه مدت است اما آنچه بیش از سایر گزینه‌ها احتمال می‌رود ادامه سال جاری و آتی با تثبیت اطمینان در بازار است؛ به گونه‌ای که به مرور زمان متقاضیان مصرفی که خرید خود را به تعویق انداخته بودند وارد بازار می‌شوند و در نتیجه تعداد معاملات اندکی افزایش می‌یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ثبات قیمت مسکن در سال آینده گفت: افزایش تعداد معاملات مسکن در سال آینده به معنای افزایش قیمت‌ مسکن نیست و با توجه به حجم بالای عرضه مسکن افزایش قیمتی در بازار دیده نمی‌شود.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.