پیش‌فروش سکه با شرایط تازه جذابیت ندارد

۲۵ام بهمن ،

بینا- یک کارشناس بازار آتی سکه با بیان اینکه شرایط تازه اعلام‌شده توسط بانک مرکزی برای پیش‌فروش سکه، جذابیتی برای خریدار نخواهد داشت، گفت: خبر نهایی چگونگی پیش‌فروش، سبب مثبت شدن قیمت سکه آتی شد.
به گزارش بینا، احمد بیات با اشاره به تأثیر خبر پیش‌فروش سکه در بازار،به فارس اظهار داشت: خبر ابتدایی برای پیش فروش قبل از اعلام چگونگی آن روند قیمتی در بازار را منفی کرد.
وی ادامه داد: پس از اینکه بانک مرکزی اعلام کرد که یک‌میلیون تومان به صورت علی الحساب و مابقی با توجه به شرایط حاکم بر آینده بازار دریافت خواهد شد، جذابیت خرید بین مشتریان را از بین برد.
این کارشناس بازار آتی سکه با بیان اینکه انتظارات از پیش‌فروش سکه توسط بانک مرکزی تغییر کرد، گفت: با شرایط فعلی بازار دوباره روند مثبت را طی خواهد کرد چراکه قیمت قطعی برای آن مشخص نشده است.
بیات افزود: سکه آتی سررسید بهمن ماه جاری با انتشار یافتن خبر پیش‌فروش سکه تا ۱میلیون و ۴۳۰هزار تومان کاهش پیدا کرد اما پس از اعلام چگونگی پیش‌فروش، صبح امروز مثبت باز شد و اکنون با توجه به بعضی متغیرها تقریبا روند پایینی را طی‌ می‌کند.
وی دربارهٔ سبب روند نزولی قیمت‌ها با توجه به اعلام شرایط تازه توسط بانک مرکزی، گفت: خبر تزریق ۲٫۷ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی و تبدیل آن به ریال برای جبران کاهش قدرت خرید مردم هم بر بازار تأثیر گذاشته است اما تحلیل‌های متفاوتی در این باره وجود دارد.
وی ادامه داد: تزریق این حجم نقدینگی به صورت ارزی به جامعه و تبدیل آن به ریال سبب کاهش قیمت دلار در بازار خواهد شد به عبارتی اگر این مقدار در بازار تزریق شود اثرات آن در کوتاه مدت ملاحظه خواهد شد.
این کارشناس بازار آتی تصریح کرد: تأثیر تزریق این مقدار ارز در مرکز مبادلات به جای بازار غیررسمی به مراتب کم‌تر خواهد بود و در صورت تزریق آن در مرکز مبادلات امکان ملاحظه تأثیر آن در بلند مدت وجود دارد.
بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای شرایط تازه پیش‌فروش سکه را دریافت یک‌میلیون تومان علی‌الحساب و مابقی آن در آینده اعلام کرد که کارشناسان و تحلیل‌گران بازار معتقدند این روش پیش‌فروش جذابیت و رغبتی میان خریداران نخواهد داشت و تنها سبب کاهش قیمت سکه در آینده را خبرها مربوط به تزریق ارز در کشور می‌دانند.
برخی معامله‌گران معتقدند در صورت تبدیل ۲٫۷ میلیارد دلار به ریال قیمت‌ ارز در بازار های رسمی و غیررسمی کاهش و در پی آن سکه آتی در تمام سررسید‌های خود نیز روند نزولی قیمت را به خود خواهد دید.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.