پیش‌نویس طرح حمایت از تولیدکنندگان داخلی تهیه می‌شود

۱۸م دیماه ،

moN_4369.jpg

کمیسیون انرژی مجلس در جلسه خود ضمن بررسی مباحث مربوط به حمایت از تولیدکنندگان داخلی به ویژه در حوزه انرژی در حال تهیه پیش‌نویس طرحی با این عنوان است.

حسین امیری‌خامکانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: کارگروه‌های نفت و گاز و نیرو این کمیسیون در حال تهیه پیش‌نویس طرح حمایت از تولیدکنندگان داخلی می باشند که در این زمینه از کارشناسان دستگاه‌های مربوطه نیز دعوت به عمل آمده تا نقطه نظرات آنها نیز در نظر گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: در واقع کمیسیون به دنبال این است که شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه انرژی تقویت شده و روشی در پیش گرفته شود تا راه‌های حمایت از آنها به منظور تبدیل ایده به محصول محقق شود و با توجه به حساسیتی که در بخش‌های انرژی وجود دارد بتوانیم اعتماد و اطمینان لازم را در مصرف‌کنندگان داخلی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه هدف از بررسی این طرح‌ها، اصالت بخشیدن به تولیدات داخلی است که فناوری را نیز در پشتوانه آنها داشته باشد،‌ گفت: بدین منظور باید از ایده‌ها در حوزه پژوهش فناوری حمایت لازم به عمل آید و مراکزی باشند که بتوانند از این ایده‌ها حمایت کنند تا از مرحله پایلوت و تجاری‌سازی به خط تولید سوق پیدا کنند.

امیری‌خامکانی از ایجاد صندوق حمایت از ایده تا مقصود خبر داد و گفت: در راستای این طرح‌ها، صندوق حمایت از ایده تا محصول پیش‌بینی شده که بتواند ریسک پایلوت‌سازی و تبدیل فناوری به محصول را تضمین کند.

به گفته وی، در این جلسه از کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس و معاون پژوهش و فناوری وزارت نفت نیز حضور داشتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.