پیش‌نویس قانون انتخابات ریاست جمهوری آماده شد

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در مورد اقدامات این مرکز در رابطه با قانون انتخابات گفت: ما پیش‌نویس قانون انتخابات ریاست جمهوری را به اتمام رسانده‌ایم و این پیش نویس در دسترس نمایندگان و کمیسیون شوراها قرار می‌گیرد؛ اما در مورد قانون جامع انتخابات نیازمند کار بیشتر هستیم.

کاظم جلالی همچنین درباره وضعیت ارز در کشور نیز گفت: در بحث ارز ما نیازمند یک نوع هماهنگی بین همه اجزا در کشور هستیم و فکر نمی‌کنم که در این رابطه نیاز به قانونگذاری داشته باشیم. برخی دوستان معتقد بودند که قانونگذار باید در بحث بازار ارز ورود پیدا کند، در حالی که این موضوع باید به شکل هماهنگ درون نظام حل و فصل شود و البته اراده دولت در این راستا بیشتر می‌تواند موثر باشد.

جلالی ادامه داد: باید دلایل جهش و افزایش قیمت ارز را سنجید و البته جنگ رسانه‌ای و روانی هم در این موضوع موثر بوده؛ همچنین اقداماتی باید از ناحیه دستگاه‌ها انجام می‌شد که این اقدامات انجام نشده، مرکز پژوهش‌ها روی همه این مسائل به طور مفصل بحث و بررسی انجام داده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: به اعتقاد مرکز پژوهش‌ها با یک هماهنگی و کار مستمر با دولت می‌توان بخشی از مشکل را کاست ولی اینکه تصور کنیم همه مشکل به این صورت قابل حل است، این گونه نخواهد بود.

جلالی اضافه کرد: مرکز پژوهش‌ها هم در خصوص بازار ارز و هم در مورد اقتصاد مقاومتی اقداماتی را انجام داده که ان‌شاءالله به زودی در یک نشست خبری این مسائل را اعلام می‌کنم.

۲۹۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.