پیش از وقوع تخلف در ساخت‌وساز با اقدامات پیشگیرانه با آن مقابله شود

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل گفت: بحث ساخت و ساز غیرمجاز اولین و مهمترین معضل موجود در زمینه تخلفات شهری است.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) یوسف خدادادی در جلسه هماهنگی مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری در اردبیل با اشاره به راه‌اندازی دومین مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری کشور در شهر اردبیل گفت: با اقدامات صورت گرفته و با توجه به نتایج به‌دست آمده، امر پیشگیری از تخلفات شهری در اردبیل می‌تواند الگوی سایر شهرهای کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: بحث مدیریت شهری و شهرداری وظایف متعدد و مختلفی دارد و از منظر پیشگیری از تخلفات شهری نیز حائز اهمیت است، بنابراین با ابتکار رئیس کل دادگستری استان اردبیل و همچنین با جدیت و پیگیری معاونت اجتماعی و با همکاری مجدانه شخص شهردار و حمایت شورای اسلامی شهر شاهد راه‌اندازی مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری از بهمن ماه سال قبل در شهر اردبیل بودیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل با بیان این‌که «هم اکنون بیش از یک سال از زمان تاسیس دومین مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری کشور در شهر اردبیل می‌گذرد» یادآور شد: خوشبختانه هم اکنون شاهد برکات این مدیریت هستیم و هدف از راه‌اندازی این مدیریت نیز در گام اول جلوگیری از پراکندگی امور و تبدیل پیشگیری از تخلفات شهری به مدیریت واحد بوده که در این چارچوب و با جلب تعامل و همکاری سایر نهادها می‌توانیم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

خدادادی گفت: شهر اردبیل همچون سایر شهرهای بزرگ کشور با یکسری مشکلات و معضلاتی مواجه است و طبق آخرین برآوردهایی که داشتیم، شهرداری می‌تواند با احصای حدود ۳۰ مورد تخلف شهری نسبت به مقابله و پیشگیری با این تخلفات اقدام کند.

وی بحث ساخت و ساز غیرمجاز را اولین و مهمترین معضل موجود در زمینه تخلفات شهری ذکر کرد و افزود: ساخت و ساز غیرمجاز علاوه بر تخلف بودن، منشاء جرایم بوده و اکثر جرایم و بزهکاری‌ها در شهر اردبیل نیز در محلاتی به وقوع می‌پیوندد که ساخت و ساز به صورت غیر‌مجاز انجام گرفته و تراکم جمعیت در این قسمت از شهر متمرکز می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل تاکید کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز فراوان صورت گرفته به ویژه در حاشیه شهر گواه این مدعاست و یکی از اهداف اصلی تاسیس مدیریت واحد پیشگیری از تخلفات شهری نیز جلوگیری از این معضل است.

خدادادی ادامه داد: شهرداری به تنهایی قادر به مبارزه با این معضل نبوده و نخواهد بود و لازم است تا همه ارگان‌ها همچون دادگستری، نیروی انتظامی و سایر ادارات خدمات‌رسان از شهرداری پشتیبانی و در راستای رفع این معضل همکاری کنند.

وی بیان کرد: معضلاتی نیز در ایفای این نقش وجود دارد، همچون عدم پیشگیری از وقوع تخلف در ساخت و ساز به طوری که پیش از تخلف از این اقدام جلوگیری شود تا به مراحل تخریب بعد از ساخت و ساز غیرمجاز نرسد که همین امر عوارض و آثار روانی و اجتماعی خاص خود را دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل شرط رسیدن به این نقطه مطلوب را قوی بودن واحد اجرائیات عنوان کرد و افزود: این واحد باید از نظر کمی و هم از نظر کیفی رشد داشته باشد، بنابراین به‌کارگیری نیروهای آموزش دیده کیفی که توان و مهارت اعمال قانون را داشته باشند، راه حل این مشکل است و در چنین شرایطی می‌توان پیش از وقوع تخلف در ساخت و ساز با اقدامات پیشگیرانه با آن مقابله کرد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.