پیش بینی افزایشی کیتکو از طلا در هفته جاری

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از کیتکو، بعد از سخنان برنانکی و احتمال اجرای سیاست تسهیل کمی توسط فدرال رزرو، اکثر شرکت کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار افزایش قیمت طلا را در هفته آینده دارند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، سخنان بن برنانکی، رییس بانک فدرال رزرو در جکسون هال، در روز جمعه باعث شد تا تعداد زیادی از شرکت کنندگان در آمارگیری هفتگی کیتکو انتظار افزایش قیمت های طلا در هفته آینده را داشته باشند.

برنانکی گفت که وی قصد اجرای سیاست تسهیل کمی را به منظور کاهش نرخ بیکاری کشور آمریکا دارد. بانک فدرال یک تعهد دو جانبه دارد:‌ تحت کنترل در آوردن تورم و ثابت کردن نرخ اشتغال.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در آمارگیری هفتگی سایت کیتکو در این هفته ۲۴ نفر شرکت کرده اند. این افراد شامل معامله گران شمش طلا، بانک های سرمایه گذاری، معامله گران بازارهای آتی، مدیران پولی و تحلیل گران فنی هستند. از این میان، ۱۵ نفر انتظار افزایش قیمت را دارند در حالیکه شش نفر کاهش قیمت را پیش بینی می کنند و سه نفر انتظار ثبات قیمت ها و یا نوسانات اندکی در بازار طلا را دارند.

 

طرفداران افزایش قیمت معتقد هستند که به دلیل سخنان برنانکی که نشان از کمی امید بیشتر برای اجرای سیاست تسهیل کمی (QE) است، بازار طلا روند صعودی خواهد داشت. اسپنسر پاتون، موسس و مدیر مالی یک شرکت سرمایه گذاری، معتقد است که ” از آنجایی که برنانکی در سخنان امروزش به طور رسمی صحبتی از اجرای سیاست تسهیل کمی (QE) نکرد، احتمال بررسی اجرای این سیاست وجود دارد و به همین دلیل بازارها و بازار طلا براساس همین استناد در کل هفته آتی با رشد قیمت ها روبرو خواهند شد.”

به گزارش اقتصاد آنلاین، طرفداران کاهش قیمت استدلال می کنند که بعد از افزایش قیمت طلا در دو هفته گذشته، بازار طلا با شرایط فروش به منظور کسب سود روبرو خواهد شد. مارک لیبوویت، سردبیر یک مجله تخصصی در زمینه بازار طلا؛ با وجودی که در نهایت اعتقاد به افزایش قیمت دارد؛ معتقد است که قیمت طلا تا سطح ۱۶۲۵ دلار در هر اونس کاهش پیدا خواهد کرد.

طرفداران ثبات روند قیمت طلا در بازار معتقد هستند که قبل از اینکه بازار طلا در مورد مسیر بعدی تصمیم بگیرد، طلا در سطوح فعلی ثابت خواهد ماند.


پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.