پیش بینی ایجاد ۱٫۱ میلیون فرصت شغلی برای سال ۹۲

۱۶اردیبهشت،

1-2059.jpg

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدفگذاری ایجاد اشتغال در سال ۹۲ را یک میلیون و ۱۰۰ هزار فرصت شغلی ذکر کرد و از اختصاص ۹۲۰ میلیارد تومان تسهیلات صندوق مهر امام رضا(ع) برای ایجاد یکصد هزار فرصت شغلی خبر داد.

علی اکبر لبافی در گفت وگو با خبرنگار تعاون و اشتغال ایسنا، گفت: این هدفگذاری در قانون برنامه پنجم توسعه و بسته اشتغال وزارت کار تعیین شده است.

به گفته وی تعهد اشتغال امسال قبلا توزیع استانی شده و به تصویب رسیده بود که خوشبختانه به استانها ابلاغ نهایی شده است.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در جلسه امروز مصوب شد که نرخ مشارکت اقتصادی از ۳۷٫۷ درصد در سال ۹۱ با یک درصد رشد به ۳۸٫۷ درصد تا پایان سال برسد و نرخ بیکاری نیز از ۱۲٫۲ در سال ۹۱ با یک درصد کاهش به ۱۱٫۲ درصد تا پایان امسال برسد.

لبافی افزود: مهمترین اولویت کاری دستگاههای اجرایی و شورای عالی اشتغال بر روی طرح های نیمه تمام کشور و طرح های نیازمند سرمایه در گردش قرار گرفت.

۴ هزار طرح نیمه تمام در انتظار تامین سرمایه

به گفته وی تاکنون ۴ هزار طرح نیمه تمام از استانداری های کشور به دبیرخانه شورای عالی اشتغال واصل شده که در جلسه امروز، موضوع سرمایه در گردش آنها مطرح و بررسی شد.

لبافی افزود: برای تامین سرمایه در گردش بنگاههای تولیدی و اقتصادی به ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات نیاز است که در جلسه امروز شورای عالی اشتغال مصوب شد تا این اعتبار تامین و تزریق شود.

تعهد ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی از سوی کمیته امداد

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از دیگر مصوبات امروز شورای عالی اشتغال را تعهد ایجاد ۵۰۰ هزار شغل از سوی کمیته امداد ذکر کرد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز، کمیته امداد امام خمینی (ره) متعهد شد تا از محل منابع صندوق توسعه ملی و منابع خود و با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت اعم از خرد و خود اشتغالی در قالب ایجاد اشتغال در شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر و روستاهای کشور ۵۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کند.

تعهد ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی از سوی بنیاد شهید

لبافی تصریح کرد: همچنین بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، ایجاد ۵۰ هزار فرصت شغلی را متعهد شد که ۱۰ هزار فرصت شغلی از طریق جذب در بخش دولتی و ۴۰ هزار شغل دیگر از طریق سایر منابع، بنگاههای اقتصادی و هدفگذاری های بخش تعاونی و خصوصی تامین شود.

اختصاص ۹۲۰ میلیارد تومان از سوی صندوق مهر امام رضا(ع)

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزود: صندوق مهر امام رضا (ع) هم پیش بینی اختصاص ۹۲۰ میلیارد تومان منابع برای حدود ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور را تقبل کرد که در جلسه امروز مصوب شد.

به گزارش ایسنا، درخواست اختصاص سه هزار میلیارد تومان برای مشاغل خانگی ، مشاغل خرد و خود اشتغالی یکی دیگر از محورهای نشست امروز شورای عالی اشتغال بود که به نقل از لبافی، اختصاص این میزان اعتبار منوط به بررسی و تصویب شورای پول و اعتبار شد.

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در عین حال از محورهای دیگر جلسه امروز شورای عالی اشتغال را بررسی تعهدات سال قبل و ارائه گزارشی از سیمای بازار کار کشور در سال ۹۱ ذکر کرد.

وی گفت: در حوزه معافیت حق بیمه سهم کارفرما ، ۴۰ هزار کارفرما سال قبل از معافیت حق بیمه سهم کارفرما بهره مند شدند و حدود ۱۳۰ هزار نفر از جویندگان کار نیز در قالب معافیت حق بیمه سهم کارفرما جذب شدند.

به گفته لبافی بر اساس آمار کاریابی ها نیز، حدود ۲۵۰ هزار نفر از طریق کاریابی های غیردولتی و دولتی در سال قبل جذب شدند.

معاون توسعه اشتغال و کارآفرینی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی تعداد جویندگان کار در سال قبل را بیش از ۷۰۰ هزار نفر ذکر کرد و گفت که ۴۳ درصد آنان فارغ التحصیل دانشگاهی و ۵۲ درصد فاقد هرگونه مهارت بوده اند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.