پیش بینی بلومبرگ از بهای طلا در سال ۲۰۲۴

۲۶م دیماه ،

بینا- بلومبرگ در تازه ترین نظر سنجی خود به بررسی پیش بینی قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی از سوی کارشناسان ارشد اقتصادی پرداخته است.
به گزارش بینا به نقل از پایگاه اینترنتی طلا /لومبرگ، “کریستین تاکسن” از کارشناسان اقتصادی بانک دانسکه در این باره تاکید کرد میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به ۱۷۲۰ دلار و سال آینده نیز به کمتر از ۱۶۰۰ دلار خواهد رسید.
بر این اساس، تام کندال از موسسه اعتباری کردیت سوئیس نیز پیش بینی کرد میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به ۱۷۴۰ دلار و سال آینده نیز به ۱۷۲۰ دلار خواهد رسید.
بر اساس این گزارش، یوخن هیتزفلد از موسسه یونی کردیت نیز پیش بینی کرد، میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به ۱۷۰۰ دلار و سال آینده نیز ۱۸۰۰ دلار می رسد. قیمت طلا از سال ۲۰۰۱ میلادی تا کنون شش برابر شده است.
به نظر می رسد هر سه پیش بینی در خصوص قیمت طلا در سال ۲۰۲۴ میلادی تا حد بسیاری به واقعیت نزدیک باشد چرا که بانک های مرکزی جهان اجرای سیاست های انبساطی پولی را ادامه خواهند داد و نگرانی از فشارهای تورمی ، سرمایه گذاران را به خرید طلا سوق خواهد داد.
البته افت رشد اقتصادی جهان در سال ۲۰۲۴ میلادی می تواند تا حد بسیاری بر تقاضای طلا تاثیر منفی بگذارد و این مساله سبب کاهش قیمت آن شود.
به اعتقاد کارشناسان اقتصادی اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانک های مرکزی بزرگ جهان تاثیر بسیاری بر افزایش قیمت طلا در سال های اخیر داشته است.
از زمان اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی فدرال رزرو آمریکا در دسامبر ۲۰۰۸ تا ژوئن ۲۰۱۱ میلادی قیمت طلا بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است. فدرال رزرو آمریکا در این مدت بیش از ۲۳۰۰ میلیارد دلار نقدینگی به اقتصاد تزریق کرده است.
برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تغییرات نرخ بهره بانکی مهمترین عامل تاثیر گذار بر قیمت طلا خواهد بود و با توجه به اینکه نرخ بهره بانکی در کشورهای بزرگ و صنعتی جهان تغییر چندانی نخواهد داشت، نباید انتظار تغییر چشمگیر قیمت طلا را در سال ۲۰۲۴ داشته باشیم.
موسسه مالی مورگان استنلی نیز پیش بینی کرد، میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به کمتر از ۱۸۵۳ دلار خواهد رسید. این رقم در گزارش ماه می این موسسه بیش از ۲۱۷۵ دلار اعلام شده بود.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.